مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی چهارمحال وبختیاری گفت: درصد بازگشت زندانیان به زندان های استان 1.3درصد است که این میزان در کشور پنج درصد و در دنیا 20 درصد است.
کد خبر: ۳۱۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 27 October 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، عبدالرحمان توفیقیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: استان چهارمحال و بختیاری در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح کشور در زمینه کم بودن میزان بازگشت مجدد زندانیان به زندان بعد از استان تهران دومین استان شناخته شد.
وی مهمترین برنامه به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان را حمایت ها و مراقبت های بعد از خروج عنوان کرد و گفت: در این زمینه در زندان های استان با فراهم کردن زمینه اشتغال به وسیله آموزش های فنی و حرفه ای بازگشت مجدد به زندان کاهش داشته است.
مدیرکل دادگستری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 40 درصد بازداشتی ها و زندانیان استان در زمینه مواد مخدر هستند.
سید عبدالله موسوی با بیان اینکه هدف نهایی اعمال مجازات ها در دادگستری و زندان ها ترک اعتیاد و اصلاح مجرمان است افزود: با برگزاری دوره های امید و همچنین دوره های مهارتهای زندگی زمینه گرایش به مواد مخدر در استان کمتر می شود.
وی اظهار کرد: افرادی که مصرف کننده سیگار و قلیان هستند زمینه گرایش به مواد مخدر بیشتر از دیگران را دارند و در راستای مقابله با گسترش اعتیاد با مصرف و توزیع قلیان و مواد مخدر دراماکن عمومی براساس قانون برخورد جدی می شود.
وی، بر برخورد جدی و تسریع در رسیدگی به پرونده های مجرمان مواد مخدر در استان و کلان بر اساس دستور العمل و تاکیدات رئیس قوه قضائیه کشور تاکید کرد و گفت: به منظور کاهش ورودی زندان ها و جمعیت کیفری در استان و بازداشتگاههای استان برگزاری دوه های امید در مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی یک امر مهم است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با تاکید بر اینکه مقابله با نابهنجاری ها نیازمند کنترل و نظارت بیشتر است افزود: در این استان براساس مقررات قانوین با تخلفات برخورد می شود.
قاسم سلیمانی دشتگی اظهار کرد: در زمینه مقابله با مواد مخدر فرهنگ‌ سازی باید به گونه‌ای باشد که مصرف دخانیات برای جوانان یک تفریح محسوب نشود.
وی اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در انتقال اخبار صحیح و دقیق و به دور از هرگونه تحریف و جناح بازی افزود: رسانه‌ها نباید بدون اطلاعات کافی به موضوعی بپردازند .
وی گفت: ارائه اطلاعات نادرست ضرر زیادی برای جامعه به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار