رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: شطرنج همدان می تواند با برخورداری از یک میلیارد ریال بودجه توسعه چشمگیری در سطوح قهرمانی و حرفه ای داشته باشد منتهی این اعتبار مورد نیاز از توان هیات و استان خارج است.
کد خبر: ۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 07 May 2015
رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: شطرنج بهترین ورزش برای تقویت هوش و حافظه کودکان است و بررسی ها نشان می دهد که شطرنجبازان از افراد باهوش، نخبه و موفق در درجات علمی و تحصیلی هستند.

به گزارش ایرنا ؛ احمد علی بابایی افزود: آموزش شطرنج از سن پنج سالگی می تواند آغاز شود و مهدکودک ها بهترین مکان برای فراگیر کردن این رشته در راستای پرورش ذهن کودکان است.

وی اضافه کرد: هیات شطرنج استان همدان آمادگی اجرای طرح آموزش شطرنج در رده های سنی مختلف در مراکز آموزشی بویژه مهدکودک ها را دارد.رییس هیات شطرنج همدان گفت: رویکرد این هیات در سال جاری میزبانی رویدادهای ملی بویژه مرحله نهایی قهرمانی کشور، جشنواره شطرنج برترین های کشور و نیز مسابقات منطقه ای است.

وی افزود: برای شروع موفق در عرصه ملی قصد داریم رقابت های چند جانبه را در استان های همجوار بویژه در غرب کشور برگزار کنیم تا با ارزیابی سطح کیفی شطرنجبازان بتوانیم حضور بهتری در مسابقات داشته باشیم.

علی بابایی اظهار کرد: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج غرب کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.شطرنج همدان به دنبال تبدیل شدن به رشته ای همگانی و فراگیر است و براین اساس ارتقا سطح فنی و علمی مربیان با برگزاری کارگاه های حرفه ای بسیار ضروری به شمار می رود.

علی بابایی بیان کرد: شطرنج استان همدان از مربیان باتجربه و با دانش برخوردار است که در صورت ایجاد بسترهای لازم می توانیم زمینه تحولات بزرگ را در این رشته فراهم کنیم.

وی افزود: شطرنج همدان می تواند با برخورداری از یک میلیارد ریال بودجه توسعه چشمگیری در سطوح قهرمانی و حرفه ای داشته باشد منتهی این اعتبار مورد نیاز از توان هیات و استان خارج است و امیدواریم بخش خصوصی و خیرین ورزش دوست به رشد بهتر شطرنج استان کمک کنند.

رییس هیات شطرنج همدان در ادامه گفت: سال 91 تنها هفت و نیم میلیون ریال بودجه از سوی فدراسیون به هیات استان پرداخت شد که البته در سال 92 حتی ریالی از فدراسیون کمک نشد و سال قبل هم گزارش مالی بابت کمک به استان ها ارایه نگردید.

وی افزود: البته دستگاه ورزش استان همدان با محدودیت ها و تنگناهای مالی که در ورزش کشور بود توانست 110 میلیون ریال به هیات شطرنج همدان کمک کند.

وی اضافه کرد: هیات شطرنج استان نیز توانست سال گذشته با درآمدهای حاصل شده بیش از 500 میلیون ریال صرف برنامه ها اعم از برگزاری رقابتها و اعزام ها هزینه کند.

بابایی با اشاره به اینکه حضور احسان قائم مقامی از چهره های سرشناس شطرنج کشور برای تدریس شطرنجبازان نخبه استان همدان در سال گذشته در پیشرفت آنان بسیار موثر بوده است، گفت: قائم مقامی از آبان ماه سال گذشته با عقد قرارداد یکساله پذیرفت که ماهی دو روز در همدان مستقر شود و کار آموزش شطرنجبازان نخبه همدانی را عهده دارد.

وی افزود: البته خانواده شطرنجبازان مبلغ قرارداد ماهیانه قائم مقامی که 40 میلیون ریال است را پرداخت می کنند و تاکنون از نحوه برگزاری کلاس ها و پیشرفت فرزندان خود نیز رضایت داشته اند.وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این برنامه توانسته ایم ضمن کسب مقام های مختلف در ماههای اخیر تاثیر حضور قائم مقامی در شطرنج استان را مشاهده کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون 500 شطرنجباز در استان همدان زیر نظر 30 مربی فعال آموزش مستمر دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های اصلی هیات شطرنج استان همدان فراگیر شدن این رشته در سطح جامعه است، گفت: طرح های آموزش شطرنج ویژه مدارس و کارکنان ادارات مورد اهمیت است و انتظار داریم مسوولان مربوطه مشارکت همه جانبه در این طرح مهم داشته باشند.علی بابایی همچنین تعداد داوران فعال در ورزش شطرنج استان همدان را 50 نفر عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار