کد خبر: ۳۲۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 06 November 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به قابلیت‌های این استان در بخش تولیدات صنعتی، می‌توان برای سال ۹۵، صادرات ۱۳.۵ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش دیودیده در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در 7 ماه نخست امسال حدود 2 میلیون و 470 میلیون دلار صادرات از گمرک استان انجام شده اظهار داشت: پودر و عصاره شیرین بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی و آبلیمو از جمله اقلام صادراتی ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات ما در سال‌های 94 و 95 محصولاتی بوده که ارزش افزوده بالایی دارند، افزود: میانگین ارزش افزوده هر تن کالای صادراتی استان در سال گذشته حدود 467 دلار بوده که از میانگین ارزش افزوده هر تن محصول صادراتی کشور که 460 دلار بوده بالاتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس میزان تولیدات استان، این قابلیت وجود دارد که امسال 15 میلیون و 400 هزار دلار در بخش‌های مختلف صادرات داشته باشیم که از این میزان سهم بخش صنعت 13 میلیون و 560 هزار دلار ، بخش کشاورزی 1.5 میلیون دلار و برای بخش صنایع دستی 339 هزار دلار پیش‌بینی شده است.

دیودیده عنوان کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌ها، در پایان برنامه ششم توسعه و در سال 99 در بخش صنعت استان حدود 70 میلیون دلار می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی استان که در آینده به بهره‌برداری رسیده و قابلیت صادراتی دارند می‌توان پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، شرکت نماسازان مروارید(آجر دهدشت) و فسفات چرام هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص معدن فسفات چرام گفت: برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که پروژه معدن فسفات چرام توجیه اقتصادی ندارد این در حالی است که اجرای این پروژه در دستور کار ما قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار