امام جمعه ارومیه : توهین کنندگان به خانواده شهدا در هر مقام و منصبی بر خلاف سیره امام خمینی(ره) رفتار می‌کنند و برخورد با چنین افرادی باید در صدر توجه دولت باشد.
کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ 07 February 2015

به گزارش تابناک،حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در نماز جمعه ارومیه با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: وارد کردن دین به متن زندگی ملتها، شاخص ترین اثر انقلاب اسلامی بود و این انقلاب ثابت کرد نه تنها دین، افیون ملت ها نیست بلکه طریق متعالی نجات بشریت است.

وی تصریح کرد: تکیه کردن بر آموزه های دینی به ویژه دین مبین اسلام از دستاوردهای انقلاب ماست و انقلاب اسلامی ایران احیاگر دین در دنیای مدرن و بازتاباننده نور دین، معرفت، تقوا و اخلاق در جهان معاصر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن سفارش مردم برای  شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: کشورهای غربی در 200 سال گذشته زحمات بسیاری برای ترویج غرب محوری در دنیا کشیده بودند ولی با وقوع انقلاب اسلامی ایران، این امر به چالش کشیده شد.انقلاب اسلامی به آرزوی حاکمیت افکار غرب در یک کشور اسلامی با تاریخ و عظمت ایران پایان داد همچنین متعاقب آن کل تفکرات غرب گرایانه در سایر کشورهای مختلف دنیا نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت و  دور جدید از استقلال سیاسی مبتنی بر آموزه های الهی و دینی پایه گذاری شد.

قریشی قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی را وظیفه آحاد جامعه بر شمرد و همزمان با تاکید بر اهمیت پاسداشت راه، خون و شخصیت افرادی که در راه اعتلا این نظام و حاکمیت نظام اسلامی جان داده اند تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا، ایثارگری آنها و خانواده‌هایشان هستیم و باید پیوسته با عمل بر سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که تکریم شهیدان و خانواده آنان است در پاسداشت این مسیر نورانی بکوشیم.

وی با اشاره به سخنان ناسنجیده اخیر برخی مسئولان در اظهار نظرهای نامتعارف که در بردارنده حفظ قداست جایگاه شهدا نبود اظهار داشت: توهین به شهدا و خانواده‌های معظمشان از طرف هر شخصی که باشد، قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود چراکه امام خمینی (ره) خانواده شهدا را ولی‌نعمتان مردم ایران می‌دانست بنابراین تکریم شهدا و خانواده‌هایشان یک وظیفه همگانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه دوم نماز به موضوع بدعت‌ها و رسوم غلط اشاره داشته و آنها را کالبد شکافی کرد و با طرح مجدد موضوع اصراف و تبذیر در آئین ها ترحیم و تدفین اموات اظهار داشت: تشرفات زاید، استفاده از دسته گل‌های آنچنانی، تابلو نویسی و بنر نویسی، تراشیدن سنگ قبرهای اشرافی بویژه گنجاندن عکس بانوان مرحومه در روی سنگ قبر و اعمال این چنینی مصداق بارز بدعت هستند و مومنین باید از آن پرهیز کنند.

نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور کم نظیر نمازگزاران برگزار شد بگونه ایی که بعضی افراد به دلیل نبود جا در داخل مصلا در حیات این محل به نماز ایستادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار