عدل هاشمی:انسان های مایوس و فاقد روحیه اعتماد به نفس یا می گویند نمی شود و فایده ای ندارد و یا می گویند ابزار و پول و شانس نداریم این ها از درگاه خدا مایوس هستند.
کد خبر: ۳۲۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 07 November 2016
قصه پروژه فسفات چرام از قصه هزار و یک شب هم طولانی تر شده و سرانجام مشخصی هم برایآن بیان نمی شود. در حالی که عدل هاشمی پور باحرارت از نهایی شدن وضعیت این پروژه برایتجهیز کارگاه خبر می دهد به ناگاه خبر از نامه ی وزیر صنعت و معدن به میان می آید که این طرح توجیه اقتصادی ندارد!
اما جالبترین بعد این ماجرا صحبت های مردم عامی است که از عمدی بودن به سرانجام نرسیدن این موضوع را عنوان می کنند و اعتقاد دارند عده ای در پشت پرده در حال لابی گری هستند بلکه این پروژه به سرانجام نرسد و یکی از اهداف این موضوع را هم ضربه زدن به عدل هاشمی می دانند!
خلاصه اینکه این پروژه در کلام مسئولان به یک چکش سرد و یک چکش گرم تعبیر شده است و اینکه سردرگمی عجیبی را بوجود آورده است.
عدل هاشمی پور در زمان تبلیغات انتخاباتی  پس از آن اعلام کرده بود که موضوع فسفات چرام باید یکسره شود یا توجیه اقتصادی دارد و ادامهکار دهد و یا اینکه یکبار اعلام کنند توجیه ندارد و کلا تعطیل کنند.
حدود ده روز پیش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در تماسی تلفنی از عدل هاشمی پیگیر موضوع فسفات چرام بود که وی اعلام کرد ظرف حدودا دو هفته ی آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهد بود که بسیار باعث خوشحالی بود اما قرار بر این شد که تا به نتیجه رسیدن موضوع صبر شود و ما هم قبول کردیم اما پس از گذشت چند روز در جلسه ی نشست بخش خصوصی با بخش دولتی در خصوص پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت یکی از فعالان بخش خصوصی با حالتی همراه با انتقاد از محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، خواستار تعیین تکلیف معدن فسفات چرام شد که این مسئول اقتصادی بیان کرد این پروژه در حال بررسی است اما در ادامه و بیرون از جلسه به خبرنگار تابناک گفت نامه وزیر صنعت حکایت از توجیه اقتصادی نداشتن این طرح است که البته فعلا نیاز به بررسی های بیشتر دارد و البته برخی رسانه ها هم از زبان مهندس محنایی اعلام کردند که این طرح توجیه اقتادی ندارد!
واکنش عدل هاشمی به سخنان منتسب به محنایی
عدل هاشمی که تاکنون نشان داده به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن در برابر سنگ اندازی ها نیست ، نسبت به سخنان منتسب به محنایی هم واکنش جالبی داشت و گفت:انسان های مایوس و فاقد روحیه اعتماد به نفس یا می گویند نمی شود و فایده ای ندارد و یا می گویند ابزار و پول و شانس نداریم این ها از درگاه خدا مایوس هستند.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی به این اظهارات محنایی و خبر واکنش نشان داد و گفت:بنده با معاون استاندار صحبت کردم و ایشان گفتند به این صراحت خبر تعطیلی فسفات چرام را اعلام نکردم.
عدل هاشمی پور افزود: آخرین خبر این است که سازمان اقتصادی کوثر در حال مطالعه و امکان سنجی معدن فسفات چرام است و به حول و قوه الهی عملیاتی خواهد شد.
وی بیان کرد:این کار به این بزرگی نیاز به بررسی و مطالعه و امکان سنجی دارد که در حال انجام است.
عدل هاشمی پور بیان کرد:انسان های مایوس و فاقد روحیه اعتماد به نفس یا می گویند نمی شود و فایده ای ندارد و یا می گویند ابزار و پول و شانس نداریم این ها از درگاه خدا مایوس هستند.
نماینده کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:همه راهها را رفته ام دو هفته مهلت بدهید همه چیز روشن می شود.
این اظهارات در حالی بیان می شود که به گفته فرماندار چرام  عملیات اکتشافی معدن فسفات این شهر از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول انجامید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.
سخنان محنایی پس از موضع گیری عدل هاشمی
در جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان سوالی در خصوص وضعیت فسفات چرام از سوی یکی از حضار مطرح شد که اینجانب در جلسه عینا جوابیه اخیر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت را بازگو کردم که مرقوم نمودند « بر اساس گزارش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سرمایه گذاری در محدوده فسفات چرام غیر رقابتی است».
وی، افزود: با این وجود با پیگیری استاندار محترم برای بررسی بیشتر تفاهم نامه ای با حضور ریاست محترم جمهور در سفر اخیر به استان در جلسه سرمایه گذاری و توسعه با سازمان اقتصادی کوثر مبنی بر «بررسی، مطالعه و امکان سنجی استخراج از معادن فسفات چرام و فراوری مشتقات آن در صنایع پایین دستی» منعقد شد.
محنایی، تأکید کرد: اقدامات لازم در راستای راه اندازی مجدد پروژه فسفات چرام و درجهت اجرایی شدن تفاهم نامه منعقد شده انجام می شود و نتایج اقدامات به اطلاع عموم خواهد رسید.
کلام آخر
مسئولان استانی باید بدانند سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و غیر صنعتی مانند کشاورزی ، در دیگر مناطق استان بهتر از ورود سرمایه ها به دور باطل مناطقی مثل یاسوج است که توان همه ی استان را بریده است و اکنون به روستایی بزگ با انواع و اقسام جرم و جنایت و ناهماهنگی و نبود زیر ساخت تبدیل شده است و تمام سرمایه های موجود در دیگر مناطق را در پروژه های بی سر و سامان ساختمان سازی بدون رعایت استاندارد های شهری ،جذب نموده است.
پروژه هایی مانند فسفات چرام ، سیمان سپو،پتروشیمی دهدشت ،اگر به نتیجه برسند،بسیاری از مشکلات شهر یاسوج هم حل خواهد شد تا مجبور نباشد چنین حجم سنگینی از مهاجران را در خود جای دهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
کو عقل سلیم تا وقتی ما برای جذب ارا مردم حرفهای نسنجیده میزنیم وخدا را وخدمت به خلق را در گرو خدمت به خود ورای به خود وهم جناحی وهم حزبی خود میدانیم اوضاع از این بدتر بهتر نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار