مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: استان قم جزء ۸ استان هسته‌ای کشور به‌حساب می‌آید و دغدغه پدافندی برای خارج سایت هسته‌ای وجود دارد ولی متأسفانه هنوز اورژانس هسته‌ای در قم راه‌اندازی نشده است.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان پیش از ظهر امروز در دیداری با علی لاریجانی که در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اقدامات و اهمیت توجه به پدافند غیرعامل اظهار داشت:استان قم به‌عنوان قدرت نرم و مغز متفکر جمهوری اسلامی دارای جایگاهی فراملی در کشور است و این موضوع بر حساسیت‌های قم افزوده است.

وی بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها، پدافند غیرعامل در 8 حوزه به فعالیت می‌پردازد، افزود: در سال 2016 مهمترین تهدید در دنیا تهدید سایبری است که در این زمینه اقدامات خوبی در قم انجام‌شده است و سرورها و دیتاسنترهای قم در برابر تهدیدات امن شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم تصریح کرد: شهر هوشمند که امروز جزء دغدغه‌ها به‌حساب می‌آید، اگر توجهی به آن نشود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و ما شهر هوشمندی می‌سازیم که کلیددار آن بیگانه هستند که باید مراقبت شود.

وی پدافند هسته‌ای را موردتوجه قرار داد و گفت: استان قم جزء 8 استان هسته‌ای کشور به‌حساب می‌آید و دغدغه پدافندی برای خارج سایت هسته‌ای وجود دارد ولی متأسفانه هنوز اورژانس هسته‌ای در قم راه‌اندازی نشده است و بیمارستان هزار تختخوابی می‌تواند ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای باشد.

متقیان با تأکید بر اینکه پدافند زیستی از دیگر دغدغه‌ها می‌باشد، گفت: دام شهر قم که محلی برای جمع‌آوری و نگهداری دام در قم است با توجه به تهدیدات نوین دارای مشکلاتی است و هم‌اینک دام شهر قم یک دغدغه است و تاکنون چندین جلسه در شورای تأمین استان برای این موضوع داشته‌ایم و قرار است رزمایشی در دام شهر در حوزه تهدیدات انجام شود.

وی پدافند کالبدی را از دیگر برنامه‌های مدنظر پدافند غیرعامل ذکر و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه قوانین خوبی برای این موضوع در نظر گرفته‌شده که متأسفانه در قم رعایت نمی‌شود.منوریل و مترو به‌عنوان پروژه‌های شاخص قم متأسفانه دارای مطالعات پدافندی نیست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ادامه داد: با کمک سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، اداره برق و مخابرات رزمایش‌هایی در طول سال به‌منظور آمادگی عمومی انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار