مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی و ثبت سه گونه جدید پرنده در تالاب بین المللی گندمان در شهرستان بروجن خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 26 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: امسال پنج گونه پرنده جدید در تالاب های استان شناسایی شده که از این تعداد سه گونه در چک لیست پرندگان تالابهای استان ثبت و مراحل ثبت دوگونه دیگر نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: مراحل شناسایی و مستند سازی این گونه ها، طی سه ماهه اول امسال با همکاری یک نفر پرنده نگر و محقق محیط زیست انجام شده است.

احمدی، گونه های ثبت شده را با عناوین 'سلیم طلایی'، 'آبچلیک خالدار' و 'سسک ابرو سفید' اعلام کرد و گفت: این سه گونه در تالاب گندمان شناسایی شده است.

وی، تعداد گونه های شناسایی شده در این استان را شامل 170 گونه پرنده، 35 گونه خزنده، 22 گونه ماهی، 62 گونه پستاندار و 5 گونه دوزیست عنوان کرد و این استان را با 3/28 درصد گونه بومی در میلیون هکتار جزو استان های مطرح در این زمینه در کشور دانست.

وی گفت: تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان شهرستان بروجن قرار دارد و این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.

به گفته وی، هم اکنون بیش از 20 هزار پرنده در این تالاب زمستان گذرانی می ککنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار