به گفته رییس هیات کبدی استان همدان از اوایل فروردین تا کنون 600 ورزشکار مستعد در طرح بزرگ استعدادیابی ورزش کبدی این استان در طرح شناسایی شده اند.
کد خبر: ۳۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 11 May 2015
رییس هیات کبدی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 ورزشکار مستعد در طرح بزرگ استعدادیابی ورزش کبدی این استان شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا، محمود کوثری فرد اظهار کرد: این طرح در راستای برنامه ریزی فدراسیون کبدی کشور مبنی بر همگانی شدن این ورزش در حال اجرا است و با استقبال بی نظیری از سوی خانواده ها بویژه دانش آموزان رده های سنی پایه در حال انجام است.  

وی اضافه کرد: امسال سیاست اصلی فدراسیون کبدی باتوجه به نبود مسابقه مهم در سطح بین المللی، توسعه همگانی ورزش کبدی است و به این دلیل استان همدان به عنوان پیشگام در اجرایی شدن این طرح از همان اوایل فروردین ماه دوره های استعدادیابی و پرورش ورزشکاران نخبه را آغاز کرد.  

وی بیان کرد: هم اکنون این طرح بزرگ ورزشی در شهرستان های همدان، تویسرکان، بهار و کبودراهنگ در حال اجرا است و بازدید از مدارس و بررسی ساختار قامتی دانش آموزان مهمترین ملاک در شناسایی استعدادها از سوی کارشناسان و مربیان کبدی استان است.  
کوثری فرد در ادامه گفت: در هر یک از شهرستانها دو مربی در بخش بانوان و آقایان دارای مدرک ملی بکار گرفته شده اند و آموزش و پرورش نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارد.  

وی افزود: برای فراهم سازی زیرساختهای آموزشی این رشته ورزشی نیز توانستیم تشکهای کبدی مورد نیاز را با رایزنیهای صورت گرفته از فدراسیون در اختیار بگیریم و اکنون روند رو به رشدی را به لحاظ آمار بیمه شدگان ورزشی داریم.  

وی با اشاره به اینکه هدف از استعدادیابی پرورش نخبه های کبدی رده های سنی نوجوانان و جوانان استان همدان است، گفت: باتوجه به برخورداری از مربیان رده ملی سعی داریم این استعدادها را در برنامه ریزی کوتاه مدت به سطح حرفه ای رسانده و شرایط حضورشان را در رده های ملی فراهم کنیم.  

وی یادآور شد: بازیکنان باتجربه و مستعدی در سطح همدان در ورزش کبدی فعالیت دارند که برای موفقیت بیشتر آنها به دنبال جذب حامی مالی برای تقویت کبدی استان هستیم.   همدان از استان های مطرح و فعال در رشته کبدی به شمار می رود و همواره در رتبه بندی فدراسیون کبدی کشور جزو 10 استان برتر معرفی شده است.  

500 ورزشکار سال 93 در رشته کبدی به صورت بیمه شده ورزشی سازماندهی شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار