با مخاطبان
بايد تأسف خورد كه خیل عظيم جوانان اين ديار بخاطر لجاجت هاي فردي سردمدارانشان در ادوار گذشته سرخورده و زانوی غم در بغل گرفته و هرگز نتوانسته اند اين تماشاگران پرشور شاهد گل زني تيم شان در ليگ برتر باشند!
کد خبر: ۳۴۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 07 December 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
به حال اصلاحات كهگيلويه بايد تأسف خورد !
نقد كردن در ابعاد مختلف باید خیرخواهانه، دلسوزانه، صادقانه و درجهت بهبود اوضاع و اصلاح امور باشد و بهترین انتقاد، نقد همراه با راهكاراست که نبایدمغرضانه و برای تخریب دیگران یا حتی جلب توجه و خود مطرحی باشد. فكر می كنم بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت در قبال جامعه و مردم، و رها كردن مسئولین از انتقادات سازنده، بیشتر به بیگانگی شباهت دارد چون می دانیم كه در محضر خداوند جوابگوی نیت فعل خود خواهیم بود.

ما را طواف كعبه بجز دور یا نیست
كز هر طرف رويم خدا رو بروي ماست
لذا متأسفانه در سالهاي اخير جناح بنديها و اختلافات، افكار را در جهت تخرب همديگر سوق داده و از توسعه وخلاقیت و سازندگي بازداشته و جامعه ما از بركات و توانمنديهاي بالقوه انقلاب و نظام محروم مانده و در سازندگي توليدات مختلف و توزيع عادلانه و پيشرفت همه جانبه و خصوصاً مكارم اخلاق كه هدف غایی يك نظام است، توقف ايجاد کرده است. شكافي كه چند سال اخير بين جناحهاي اصول گرا و اصلاح طلب كهگيلويه بوجود آمده و بهتر بگويم شكافهايي كه در درون خود اين جريانها بوجود آمد، باعث اختلافات، تشتت آرا و دامن زدن به اختلافات قومي و قبيله اي و منطقه اي شده و مي شود. نگارنده به دنبال نبش قبر نبوده، بلكه اعتقاد دارم در سايه وحدت و همدلي و یكپارچگي مي توان به پيشرفت همه جانبه دست يافت. واقعيتهاي جامعه را بايد از دل توده مردم عامی و از زبان حال آنها بيرون كشيد، نه از توضیحات و توجيهات گروهاي سياسي، زيرا با كمال تأسف در نظريه پردازيها و نوك قلم هاي اين حضرات، موضوعات براساس منافع گروهي آنها بيان و تبيين شده و مي شود و در نتيجه مي بينيم از اين همه گردهمایی و میزدگرهای فراوان از طرف سياسيون و جناحهاي مختلف در جهت ارائه راهكارها و بهبود وضع زندگي مردم محروم، راه به جائي نبرده اند و بايد قبول كنيم كه شعار و وعده دادن، ديگر رنگ باخته و مردم چشم به عمل افراد دارند.
«دو صد گفته چون نيم كردار نيست» يادآوري و اشاره يه هر اشكال و يا كمبودي نبايد به منزله مقصر قلمداد كردن وضايع نمودن كسي تلقي شود، بلكه بايد براي ديدن و شناسائي اشكالات و كمبودها تلقي گردد و قبول تلاش براي جبران، از آنجاييكه سياست در انديشه ديني و از ديدگاه مولاعلي عليه اسلام تدبير در اداره امور جامعه و فراهم آوردن حيات معقول براي مردم است، اميد آنكه همه سياسيون بهره مند از اين نوع سياست شوند.
متأسفانه مي بينيم كه جناح هاي سياسي در محل نه تنها باري را از دوش مردم محروم بر نداشته اند بلكه خود بخشي از مشكل شده اند و از درون با هزاران مشكل و مسئله مواجه اند. همانگونه كه در مقاله قبل به علل و عوامل عدم توسعه اقتصادي و فرهنگي در كهگيلويه پرداخته ام، در اين نوشتار به دنبال حل مشكل مردم و توسعه سياسي همه جانبه در كهگيلويه بزرگ در سايه وحدت و همدلي هستيم. ما در كهگيلويه بزرگ دچار چند جرياني شديم كه بجاي توسعه سياسي دچار توسعه فردي و فرد سالاري هستيم و جريانات مصاده به مطلوب افراد شدند و به دليل خودبيني و خودخواهي و خودمحوري و خود مطرحي و خودنگري افراد مالك، جريانات سياسي كاملاً عقيم و ناقص الخلقه به حيات سياسي خود ادامه ميدهند. نگارنده هرگز در هيچ دوره اي علي رغم روحيه اصلاحاتيم كه اعتقاد داريم هيچ مزرعه بدون اصلاح و حرص درختان خود ثمر وبار نمي دهد. هرگز به اصلاحات رأي نداده ام. اما وجدان سياسیم و انصاف و عدالت حكم و ايجاب مي نمايد كه به حال اصلاحات كهگيلويه بايد تأسف خورد كه خیل عظيم جوانان اين ديار بخاطر لجاجت هاي فردي سردمدارانشان در ادوار گذشته سرخورده و زانوی غم در بغل گرفته و هرگز نتوانسته اند اين تماشاگران پرشور شاهد گل زني تيم شان در ليگ برتر باشند كما اينكه همين جريان در مركز و شهرستانهای ديگر توفيقات خوبي داشته اند- خداوكيلي چقدر براي وحدت و برادريتان از خود مايه گذاشته اید؟
به نظر بنده اكثريت از اقليت بيشتر مقصرند و جالبتر برادران كهگيلويه اي!! خداوكيلي سردمداران اصلاحات كشور چقدر دل در گرو وحدت شما داشته و دارند و همين هم شهری هایتان در مركز چقدر براي اصلاح درون تشکیلاتتان به مددتان آمده اند و هزینه کرده اند؟ شما در فكر اصلاح همه هستيد جزخودتان !!! ديروز گذشته، فردا هم معماست، امروز واقعيت ماست. تا دير نشده برادریتان را اثبات کنید .... و از طرفي در اردوگاه اصول گرايان كهگيلويه بزرگ وضع به همين منوال است و شايد بدتر، جايگاه بزرگان ديني و محلي و معماران سياسي و مذهبي و پيشكسوتان استخوان خرد كرده و در انتخابات گذشته ديده كه نمي شد هيچي بلكه بي رحمانه ترين جفاي ممكن را در حقشان روا داشته اند.
وا مصيبتاً از اين قيامت دنيايي كه در كهگيلويه در ايام انتخابات اتفاق مي افتد. به چه بهاء و قيمتي و دست آوردي چنين ظلم هايي در حق بزرگان، قاطبه مردم- روا داشته مي شود؟
چند بار كهگيلويه دچار آشوب و بلوا شده است؟
چه اقدام جمعي و عملی در جهت جلوگيري از بروز چنين حوادثي از سوي بیرقدران هر دو جريان در كهگيلويه صورت گرفت؟
در هر دو جريان كشف استعداد كه نداریم هيچ، استعداد كشي هم بيداد مي كند. شما ببينيد افرادي كه از بد حادثه و ناچاري هم جهت خالي نبودن عريضه در جريان هاي سياسي عرض اندام مي كنند آنهم در بدترين شرايط قلیان احساسات سرنوشتي جز نابودی نداشته و ندارند. دیگر مردم از لفاظي ها و بازي با كلمات گروههاي سياسي در ربودن گوي سبقت از رقيب خسته شده اند و خواستار راهكارهاي عملي و ديدن لقمه ناني بر سر سفره خود هستند. در نظامي كه سرنوشت همه كسي و همه چيز را مردم رقم مي زنند- ملاحضات شخصي معنا ندارد، سرمايه اصلي كشور و پشتیبان واقعي نظام مردمند، و بايد به كساني بها داد كه به مردم بينديشند نه به خود و كسب قدرت، اهميت مردم به بهترين وجه ممكن در كلام امام راحل (ره) كه فرمودند: ولي نعمت مسئولين هستند، بيان شده است. و ضرورت دارد ضمن لحاظ كردن شايستگي هاي مساوي- سابقه مردمداری و ميزان رضايت مندي مردم در واگذاري مسئوليت به افراد و وجه غالب باشد و اين مردم بودند كه در جريان انتخابات گذشته جواب فرد گرايي را داده اند.
و به نظر بنده شاخصين اصولگرايان اصلاح طلب و منصف و منعطف و اصلاح طلبان اصولگرای رنجور و خسته و قاطبه مردم به اين نتيجه رسيده اند جهت برون رفت از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب تصميم بزرگي را در انتخابات گذشته اتخاذ نمودند و انتخاب هاشمي اتفاقي و خلق ساعه نبوده بلكه حاصل چندين مرحله آزمون و خطاي سياسيون بوده است كه از دل تصميم مردم بيرون آمد و اين يك پديده ميمون و مبارکي است كه بايد عبرتي باشد براي شاخصين جريانهاي سياسي كه در پشت درهاي بسته يا نتوانسته اند به توافق واحدي برسند و يا نخواسته اند كه اتاق فكری داشته باشند كه سرنوشت را مردم در ميدان عمل رقم زدند و اين پديده مهم را نبايد دست كم گرفت و مهمترين و برجسته ترين وجه ممكن اين پديده وحدت و يك پارچگي مردم و اطلاق جريانهاي سياسي موازي هم بوده است.
در نتیجه شما که در ایجاد وحدت بین دو جریان اصول گرا و اصلاح طلبان موفق شده اید رسالت بزرگی را بر دوش دارید دیگر مصلحت نیست شعار جریانی بدهیم و مثل گذشته قومی عمل کنیم.
انتخاب کنندگان هاشمی از خود گذشتگی سیاسی قومی قبیله ای بلکه از دوستان از جان عزیزترشان گذشتند تا به هاشمی رسیدند و به خاطر حل مشکل مردم، تنها مشکلات را دیده اند نه افراد شاخص کهگیلویه را، مردم حل مشکلاتشان را در روحیه هاشمی جستجو می کنند و تاوان زیادی پرداختند که ضرورت دارد هاشمی و تیم هاشمی این موفقیت را غنیمت بشمارند برای بستر سازی زیر ساختهای سیاسی فرهنگی و اقتصادی و عمران آبادی و حل مشکل اصلی بیکاری و اشتغال آفرینی در کهگیلویه نه غنیمتی بدانیم که بدست آوردیم وکسیکه ایثارگرانه وارد عرصه ای شد سهم خواهی و زیاده خواهی طلحه و زبیری نمی کند یقیناً شاخصین جریان هاشمی ایثارگری کرده اند منافع عموم را بر منافع فردی و گروهی ترجیح داده اند تا به این مهم دست یافتند.
لذا استفاده از موفقیت بهترین فرصت است باید برنامه محور باشید و بخش نگر نباشید و در مقابل آن مردم بزرگ که کلان نگری کرده اند، کلان محوری و کلان مدیریتی را در دستور کار قرار دهید چنانچه خدای ناکرده اشتباهات گذشته را تکرار و بین مردم خط کشی جز خط کشی شایستگی و مردم داری صورت گیرد و اختلاف سلیقه که امری اجتناب ناپذیر است دشمنی تلقی شود، دوباره جامعه گرفتار همان تشنجات سیاسی، اختلافات مخرب و فراز و نشیبهای گذشته خواهد شد که بهای سنگینی برای مردم است. شایسته نیست آدمهای عاقل و دیندار لذت معنوی و دست آورد کم نظیر مردم داری و مصلحت کشور و نظام را با چند صباحی قدرت و ریاست معاوضه کنند و طالب رشد کاذب در جناح سازی باشند، به ویژه در این برهه از زمان که قدرتهای بزرگ استکباری قصد دارند نظام و کشور را دچار چالش جدی نمایند.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار.

قادر قادری نسب
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
جناب قادری نسب، دست به قلمتان عالیست.از نوشته هامون بهره میبریم.سپاس از شما
آبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
حرفاتون بسیار متین ودرست هست اما کاش از زبان کسی بود که خودش به واسطه همین زد و بندها به چنین جایگاهی نرسیده بود و میتونست یک شب مثل مردم عام زندگی کنه
موسی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
جناب آبی کاشکی ما بتوانستیم آنقدر که نابود میکنیم بسازیم
درست نیست همینجوری بدون نوشتن نام و نشان به شخصیت افراد بتازیم
باور بفرمایید اگر الآن یک بچه ای از بویراحمد این مطلب را میزد همه لایک میکردیم و به به و چه چه میزدیم
حقیر هم شاید با نویسنده متن قرابت فکری نداشته باشم، اما اگر بخواهیم این رویه ای جنابعالی در پیش گرفته ای را ادامه دهیم بنظرم هیچکس دیگر جرأت نکند در فضای مجازی قلم بزند ، چون تنها چیزی که از قلم زدنش نصیبش میشود بی آبرویی است که نوشتار امثال جنابعالی نصیبش میشود، و لطف بفرمایید اگر نقدی دارید منصفانه و مؤدبانه باشد و مواظب باشیم با کسانی که مطلب میزنند به روشی بهتر نقد یا تحسین کنیم

درود جناب قادرنسب امیدوارم جناب هاشمی به شعارهایش جامعه عمل بپوشاند
و از جنابعالی انتظار میرود با درایت و تدبیر و حتی با اصرار و اجبارهم که شده آقای هاشمی را در خدمت رسانی به لنده محروم لنده و اتمام جاده ها و مرتفع نمودن سایر مشکلات ترغیب نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
یکی از مشکلات ما همینه که اگه کسی یه موضوعی را نقد کرد بجای بحث و نقد شروع می کنیم به سرکوفت زدن و گیر دادن که خودت چنینی و چنان
آقای آبی فعلا متن این آقا را نقد کن ول کن سابق اش را یه دزد هم زمانی که دست از دزدی برداره می تونه دزدی را نقد کنه حالا این آقا که نظرش را گفته بیجا و بی جهت تهمت زدن بهش بی انصافی و دور از عقله
علی سیاوش زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
اقایان عزیز چرا هنوز عشیره ای فکر میکنید عقل ووجدان خود را جایگزین حسادت قرار دهید من با نظرات اقای مرادی موافقم اقای قادری نسب را از نزدیک میشناسم تمام دغدغه های زندگی اش شده شهرستان بالخصوص شهرستان تازه مستقل شده لنده ایشان مثل گذشته که بسیجی وار در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند حال تمام دغدغه هایش رنج ودرذ وفقر همشریانش شده از انجایی که سراغ دارم به دنبال کشاندن مسعولین به شهرستان لنده جهت فقر زدایی این مردم محروم و ولایت مدار میباشد اقایان عزیز خدا را در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن ایده های شخصی ومنطقه ای پیام ندهید خدا شاهده ایشان مردی وارسته و مردم دار میباشد قضاوت را میگذارم خودتان بزرگواران ایل بزرگ طیبی ساکن شهرستان لنده ولنده ای های مقیم یاسوج نظر بدهید نه از روی ۰۰۰۰۰۰
علی فضیلت نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
دایی بسیار زیبا فرمودی
مستدام باشی
لنده ای
|
United States
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
سلام کاری به متن و قلم زیبای نگارنده ندارم .اما نمیدونم چرا تیترشو اینجوری انتخاب کرد؟ابشون اگه به عملکرد اصولگراها هم نقدو پیشنهاد وپیگیریهایی داشتند بیشتر میتونستند کاری برای لنده انجام دهند .دایه مهربانی برای اصلاحات شدند.
حق طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
آقای لند ه ای اغلب سایتها این مقاله را زدند هرسایتی یک مطلب را تیتر کرد سایت تابناک این تیتر را زد ولی انصافا نه همینجوره که ایشون گفته ؟اصلاحات کهگیلویه از کیسه دولت امرار معاش میکنه به خاطر عملکرد ناصواب سردمدارنشان هرگز نتوانستند از حمایت مردم وملت به جایی برسند پس قبول کن شما از سایه ی سر دولت مرکزی به حیات سیاسی رسیده ای وخودت در سرنوشتت بی تاثیری اصولگرایان را بیشتر مورد نقد قرار دادند شما نخواندی اما اصولگرایان که هنر نکردند مردم کهگیلویه خودشون اصولگرایند عربستان واسرائیل صلح کردند لاهوتی ومنطقیان صلح نمی کنند کوبا وامریکا هم روابطشان عادی شد درود بر انسانهای آزاداندیش که صاحب این قلم یکی از آنان است
بازم لنده ای
|
United States
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دغدغه داغونش که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
برادر عزیز واقعیتهای شهرستان را بیان نمودی ولی کدام گوش شنوا که وحدت و همدلی را مد نظر قرا ر بدند ودست در دست هم دهند تا همانند سایر شهرستانهای استان زمینه پیشرفت وتوسعه و آبادانی را فراهم کنند و همین بس شعور و فهم سیاسی ما آنقدر پایین است که به جای نقد کردن ودادن نظریه نسبت به مقاله مسائل شخصی فرد را به چالش می کشیم و برادر عزیز این را بدان اگه ده نفر امثال این بزرگوار دست به قلم شوند سیاسیون ما بیدار خواهند شد و مشکلات کمتر خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
واقعا نگارنده علاوه بر قلم زیبا جسارت بالای در بیان مشکلات جامعه دارد و متاسفانه ما هر کسی ک دلش به حال شهر و دیارمان میسوزد سنگش میزنیم با تشکر فراوان از جناب قادری نسب...
به سختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
ما مردم لنده از آقای قادری نسب تشکر میکنیم که با بیانات زیبایش در فکر حل مشکلات شهرستان لنده است ولی متأسفانه بعضی از افراد بی چشم و رو و حسودند و قدر چنین افرادی را نمیدانند و فقط در فکر تخریب یکدیگرند .دست میرزاد حاج قادری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
رزمنده دلاور درود خدا بر شما همانطوری که در هشت سال دفاع مقدس با نشانه رفتن قلب دشمن و برجک تانکهای غول پیکر آنها موفق بودیدحالا در سنگری دیگر با قلم شیوا و رسای خود برجک سیاسیو ن چه چپ و چه راست را نشانه رفتی تا بلکه دست برادری به همدیگر دهند و فکری به حال شهرستان کهگیلویه کنند تا از این برون رفت نجات پیدا کند احسنت به این شجاعت
مرزبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
با سلام خدمت دوستان عزیزم. تشکر ویژه دارم از حاج قادر قادری نسب که با قلم زیبا وبیانی رسا همه مشکلات را مطرح کردند@ آن را که عیان هست چه حاجت به بیان هست@ دوستان من خواهش میکنم منصفانه قضاوت کنید نه مغرضانه . سرهنگ قادری نسب در این مقاله زیبا سیاسی یا به قول دوستان عشیره ای مطلبی ننوشتند فقط واقعیت را مطرح کردند. امروز عده‌ای متاسفانه نمیخواهند حرف ق را قبول کنند موضع گیری میکنند...که اصلا کار درستی نیست.کاش،چنین مطالبی را میشد در قالب یک کتاب جمع اوری کرد تا در اینده بفهمیم کیا واقعیت را گفتند و حمایت نکردیم..مجددا از جناب سرهنگ قادر ی نسب تشکر میکنم که همیشه غیرت داشتند و واقعیت را مطرح میکردند
مرزبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
سلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار