قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز آموزش تخصصی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، آنها پس از پایان دوره آموزش دارای گواهینامه رانندگی بین‌المللی می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 11 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: اصغر کشاورز صبح امروز در حاشیه مرحله عملی جام قهرمان ترافیک نوجوان و جوان مقطع متوسطه اول با بیان اینکه با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز آموزش تخصصی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، آنان پس از پایان دوره آموزش دارای گواهینامه رانندگی بین‌المللی می‌شوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزارت کار در قالب سازمان فنی و حرفه‌ای مقرر شده است، رانندگانی که دوره‌های آموزشی سطح یک، 2 و 3 را با موفقیت بگذرانند گواهینامه بین‌المللی دریافت ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای نخستین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی شده و شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی 40 و 60 ساعته با حضور اساتید دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز تخصصی بستری مناسب برای بهبودی ترافیک شیراز با 12 هزار راننده تاکسی، یک‌هزار و 500 راننده اتوبوس و 15 هزار راننده سرویس مدارس است.

کشاورز از احداث پارکینگ تخصصی ویژه کامیون‌های سنگین در چهار مبدأ ورودی شهر شیراز در چند ماه آینده در این شهر خبر داد و افزود: برای تسریع در اجرای این طرح مطالعات موردبررسی قرار گرفته و زمین‌ها تملک و همچنین در راستای رفاه حال رانندگان مهمان‌سرا، رستوران، خوابگاه و آژانس تاکسی‌تلفنی پیش‌بینی ‌شده است.

وی بیان داشت: برای رفاه حال شهروندان 285 اتوبوس جدید، که 50 دستگاه آن دیزلی و 50 دستگاه دیگر برقی است وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز می‌شود.

قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز در مورد نحوه برگزاری مسابقه‌های قهرمان جام ترافیک دانش‌آموزی مقطع متوسطه اول گفت: در این دوره از مسابقه‌ها 200 نفر از چهار ناحیه آموزش‌وپرورش شیراز که هرکدام 50 نفر است شرکت کرده‌اند.

کشاورز اضافه کرد: در هر ناحیه سه نفر انتخاب شده‌اند و ثبت‌نام از طریق اینترنتی و مرحله تئوری نیز اینترنتی و عملی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار