مدیرعامل شرکت گاز ایلام از عملیات اجرایی گازرسانی به 113 روستای استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 69 روستای این استان به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.
کد خبر: ۳۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛روح الله نوریان روز چهارشنبه اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود امسال 97 روستا گازدار شوند که عملیات گاز رسانی 27 روستا در ایام هفته دولت به بهره برداری رسید و 69 روستای دیگر نیز تا پایان سال جاری به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

وی افزود: عملیات گازرسانی این تعداد روستا مربوط به هفت شهرستان آبدانان، ایلام، ایوان، دره شهر، مهران، چرداول و دهلران است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام شاخص بهره مندی کنونی گاز روستایی در استان را بیش از 55 درصد اعلام کرد و یادآور شد: با اتمام کار گازرسانی و عملیات اجرایی این تعداد روستاها ضریب برخورداری گاز طبیعی خانوارها در بخش روستایی در سطح استان به 73 افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه تا کنون عملیات گازرسانی در سطح 227 روستا استان انجام شده است، یادآور شد: در این بخش بیش از 30 هزار انشعاب و یک هزار و 640 کیلومتر شبکه اجرا گازرسانی انجام شده است.

نوریان با ذکر اینکه سال گذشته 36 روستا در استان به شبکه گاز متصل شدند، گفت: در مدت یاد شده(سال گذشته) بیش هشت هزار علمک گذاری در سطح مناطق روستایی و شهری، 580 کیلومتر شبکه توزیع، 47 کیلومتر خطوط تغذیه و 11 هزار و 182 پذیرش اشتراک در سطح استان انجام شد.

وی به وضعیت گازرسانی مناطق شهری استان نیز اشاره کرد و افزود: پارسال و با افتتاح شبکه گازرسانی در حوزه جنوبی استان، میانگین ضریب نفوذ در مناطق شهری استان به 98 درصد افزایش یافت که این میزان از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام اضافه کرد: هم اکنون تنها چهار منطقه شهری پهله و میمه در شهرستان دهلران، ماژین دره شهر و شهر تواحید در بخش هیلیلان در شهرستان چرداول در سطح استان گازدار نیستند که عملیات گازرسانی سه روستا از آنها در حال انجام و یک روستا نیز در دست طراحی است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار