به منظور تأمین نظر شورای نگهبان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان سهمیه ورود همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را حذف کرد.
کد خبر: ۳۴۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک تبریز،نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ایرادهای شورای نگهبان در خصوص لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با حذف بند ب ماده 3 با 137 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند ب ماده 3 حذف شده آمده بود که وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند 25 درصد از سهمیه های ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکتری تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

در این تبصره آمده است که کسب حداقل 70 درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :