واقعیت این است که بخش اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نه این حجم از اعتبارات و نه این نرخ بهره بانکی را به خود ندیده است؛ اعتبارات زیادی که محل تردید است آیا مدیران متولی در این استان توان جذب انها را دارند؟
کد خبر: ۳۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 19 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ پرونده متقاضیان تسهیلات اشتغال در کمیته امداد موجود است که خانواده‌های بیکار آنها چشم به همکاری مدیران اجرایی و بانکی دوختند تا بلکه بتوانند نان فکر و بازوی خود را بخورند؛ کاری که سخت نیست و با اندکی همت محقق خواهد شد.

هفتاد میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی با سود کم در چرخه اگر و امای بانک‌های کهکیلویه و بویراحمد و توان مدیریتی این استان برای جذب آنها است؛ چهار هزار خانواده بیکار چشم به ۱۰ برابر شدن اعتبارات اشتغال زایی این استان دوخته اند.
سفر با تأخیر رئیس دولت یازدهم و تیم مدیریتی‌اش به کهگیلویه و بویراحمد، آنگونه که خودش هم گفته، با دست پر بود و امتیازات خوبی حداقل روی کاغذ به این استان رسیده است.
 یکی از مصوبات سفر دولت به این استان تفاهم‌نامه کمیته امداد با استانداری بود که مقرر شد یکصد میلیارد تومان در چند قالب مختلف، صرف اشتغال و مسکن مددجویان شود.
این مصوبه خوب که بسیار هم دلگرم کننده بود، این روزها با پیگیری‌های موثر مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از روی کاغذ خارج شده و به نهایی شدن نزدیک شده است.
 
اعتباراتی که محکی برای عملکرد مدیران است
 
69میلیارد تومان آماده تزریق به حوزه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ ۶۹ میلیارد تومان از تلفیق چند بند تفاهم‌نامه کمیته امداد در سفر رئیس‌جمهوری خبر داد و گفته است که ۵۰ میلیارد تومان دیگر هم به زودی ابلاغ می گردد.
اعتباراتی که قرار است صرف اشتغال جامعه فقیر، تحت پوشش کمیته امداد و افراد در آستانه ورود به جامعه تحت پوشش شود، دست به نقد هستند و این روزها همنشینان فقر و نداری را امیدوار و دلگرم کرده است.
اعتباراتی که جذب آنها به عملکرد مدیران استانی بستگی دارد
اما همه چیز این خبر خوب، هم آنگونه که باید امیدوار کننده نیست؛ از این اعتبارات ۵۰ میلیارد تومان سهم خود کمیته امداد و ۱۹ میلیارد تومان در بانک‌ها است که کاملا به عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی در تعریف طرح برای مردم و همکاری ویژه مدیران بانکی برای پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره وابسته است.
اعتباراتی که اگرجذب نشود به استان های دیگر می‌دهند
واقعیت این است که بخش اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نه این حجم از اعتبارات و نه این نرخ بهره بانکی را به خود ندیده است؛ اعتبارات زیادی که محل تردید است آیا مدیران متولی در این استان توان جذب انها را دارند؟
تا پایان سال زمان بسیار کمی داریم و حجم اعتبارات ابلاغی نیز بسیار زیاد است؛ از طرفی آنگونه که مدیرکل کمیته امداد می‌گوید، او پیگیر ۵۰ میلیارد دیگر از تعهد سفر دولت به این استان است که وقتی این اعتبار به اعتبارات قبلی اضافه شود، کار را برای سیستم بانکی ما که در این دوره فشار کاری زیادی را تحمل کرده و و از قبل هم ورزیده و چابک نبوده، بسیار سخت‌تر کرده است.
فصل، فصل کار است و استان روی ریل تحرک قرار گرفته است
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در این مدت تلاش محسوسی برای استفاده از فضای به وجود آمده در کسب و کار کشور می‌کند، معتقد است که فصل، فصل کار است و این استان روی ریل تحرک قرار گرفته است.
مجید محنایی از مدیران بانکی می خواهد دست از بهانه تراشی‌های تکراری بردارند و این اعتبارات خوب را کامل به شعب خود ابلاغ کنند تا زمان را از دست ندهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار