استاندار فارس گفت:نگهداری راه های موجودبه مراتب مهمتراز ساخت راه های جدید است چرا که ثروت عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد و باید از آن ها نگهداری کنیم.
کد خبر: ۳۴۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 21 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمد علی افشانی سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز افزود: هستند کسانی که بیشتر از علاقه مندی برای حفظ سرمایه های موجود، علاقه مند به چیدن روبان در حضور دوربین ها و افتتاح پروژه ها هستند اما توجه کمتری به حفظ سرمایه های فراوانی که هزینه های زیادی برای ایجاد آنها شده دارند.
وی ادامه داد:‌نیروی انسانی، آب، حمل و نقل و انرژی از محورهای اصلی توسعه است و اهمیت حمل و نقل در توسعه بر کسی پوشیده نیست و سایر بخش ها متناسب با میزان توسعه یافتگی بخش حمل و نقل توسعه پیدا خواهد کرد.
افشانی گفت:‌درصورت وجود شبکه حمل ونقل مناسب امکان جذب سرمایه گذارنیزوجود خواهد داشت زیرا یکی از مسائلی که مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد بحث قیمت تمام شده محصول تولیدی است که هزینه حمل و نقل به عنوان یکی از پارامترهای اساسی در تعیین قیمت ها محسوب می شود.
استاندار فارس گفت: هرچه کیفیت راه های استان مطلوب تر باشد سرمایه گذار نیز رغبت بیشتری برای حضور پیدا خواهد کرد.
وی افزود:اگر عضوی از یک خانواده در یک حادثه از بین برود، خسارت روحی و روانی آن برای بازماندگان، قابل اندازه گیری نیست و بنابراین نجات جان یک انسان ارزش فوق العاده خواهد داشت چه برسد به نجات جان عده زیادی از انسان ها یا نجات افراد از معلولیت.
افشانی بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز نیز تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها یکی از ضرورت های اساسی حوزه راهداری است که باید به آن توجه شود.
استاندار فارس خواستار توجه راهداران به ترمیم بموقع آسیب های جاده ها شد و گفت: اگر بموقع آسیب های کوچک جاده ها را ترمیم کنیم خسارت های وارده و هزینه ها بسیار کاهش خواهد یافت.
وی گفت: بیش از 70 درصد خسارت های ناشی از بارندگی و سیل را ناشی از تعلل دست اندرکاران است ودر زمان بارندگی ها، مسدود بودن کانال ها، آبراه ها و پل ها میزان خسارت را بسیار افزایش می دهد که باید با لایروبی و پاکسازی مسیر سیلاب ها از بروز چنین خسارت هایی جلوگیری کنیم.
افشانی بیان کرد:نبودعلائم جاده ای و تابلوهای راهنمایی در جاده ها از عوامل بروز تصادف های جاده ای است و اگرعلائم با دقت و بدرستی نصب شود، خط کشی بموقع انجام گیرد و از تکنولوژی های روز همچون دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات استفاده شود، قطعا آمار حوادث جاده ای نیز کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار