مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت:ایجاد همدلی و صمیمیت در محل کار، قانونگرایی، شفافیت و پاسخگویی هم از جمله اولویت کاری اداره‌کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.
کد خبر: ۳۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 22 December 2016
 آرامش، امنیت شغلی و صیانت از کارکنان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی از وظایف اداره‌کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛ "رضا جزینی‌زاده"، مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست در  دیدار با مدیرکل،معاونین و کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست ایلام ضمن تجلیل از پایداری و استقامت مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم ایلام با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده دین خودرا به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند.

وی افزود: ابتکار معاون رییس جمهور در فرصت مقتضی برای دیدار با همکاران و بررسی مشکلات محیط زیستی به استان ایلام سفر خواهند کرد.
مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: هر چیزی که در طبیعت وجود دارد از کوچکترین ذرات گرفته تا کهکشان‌ها از یک نظم دقیق، استوار و توجه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه بر همه مسؤولان واجب است که از عزت، منافع و اقتدار مردم در زمینه سلامت محیط زیست دفاع کنند، بیان کرد: محیط‌بانان ما با کمبود امکانات از طبیعت و انفال خداوندی حفاظت می‌کنند و وجود صدها شهید و جانباز گواه این مسأله هست و چیزی غیر از عشق به این کار در وجود محیط‌بانان نیست.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست، مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی را مهاجرت از روستاها به سمت شهرها، صنعتی شدن جوامع و تخریب محیط زیست و... برشمرد و افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از این چالش‌ها، توانمندسازی، آموزش، مشارکت جدی و عملی مردم در زمینه حفظ محیط زیست است؛ تخریب محیط زیست امروز به عنوان بزرگترین چالش مطرح است.

جزینی‌زاده در ادامه بر ضرورت نقش مشارکت مردم در تحقق اهداف سازمان تأکید کرد و توضیح داد: مشارکت مستقیم مردم در امر حفاظت از مناطق، مورد توجه جدی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: مطالعات روانشناختی حکایت از آن دارد؛ هرجا که مردم فرصت بیان اندیشه‌ها و اظهارنظر در مسیر زندگی خود را بیابند و احساس کنند که حضور آنان در جامعه و تصمیماتی که مبتنی بر مشارکت و نظر آنان صورت گیرد، نوآوری و خلاقیت مسئولیت پذیری به اوج خود رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشینه ایران اسلامی نشان می دهد که هرکجا حضور مردم و اعتماد به آنها به اوج خود رسیده، سربلند بیرون آمده‌اند، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس و حضور به موقع در انتخابات حساس از مصادیق آن بوده و محیط زیست بدون مشارکت مردم حتی در صورت وجود بیشترین امکانات و تکنولوژی روز و بهترین قوانین و مقررات معنا ندارد و پایدار نیست.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در ایران اسلامی دو عامل تمدن و معنویت به همراه جنبش اجتماعی، سرمایه های مهمی برای ما هستند که اگر توجه جدی به آن شود پتانسیل خوبی در جهت حفظ محیط زیست می‌شود.

وی گفت: محیط زیست با حرکت های فرابخشی و تعاملی سازنده با سایر دستگاه های مرتبط به نقطه اوج خود رسیده و این مهم در کنار توجه ویژه مقام معظم رهبری و رویکرد زیست محیطی دولت تدبیر و امید، مرهون خدمت بدون منفعت و مسئولیت‌پذیری و دلسوزی ابتکار معاون رئیس جمهور بوده و لازم است که از فضای ایجاد شده در دولت تدبیر و امید نهایت بهره را در حفاظت محیط زیست با مشارکت جدی مردم داشته باشیم.



وی، وجود هماهنگی‌های بسیار خوب حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دستگاه های مرتبط همچون قوه قضاییه، ناجا، وزارت اطلاعات و ... در زمینه‌های مختلف کاری را از علل موفقیت و هوشیاری عوامل مجموعه حراست سازمان حفاظت محیط زیست دانست و تأکید کرد: بیداری و هوشیاری پرسنل خدوم حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تمام شبانه روز با دید پیشگیرانه ی خود با تمام توان و ابزار امکانات به خدمت رسانی به همه کارکنان ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور کمک می‌کنند.

جزینی‌زاده تصریح کرد: اداره‌کل حراست مستقل و زیر نظر شخص ریاست سازمان و بر اساس دستور مستقیم او و برابر شرح و وظایف ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح امنیتی در جهت ایجاد امنیت روحی روانی و شغلی، از هیچ تلاشی مضیقه نمی‌کند و سفارش پذیر نبوده و همه فعالیت های ما مبتنی بر شرع، قانون و اخلاق است.

به گزارش فارس؛ در این دیدار مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و رسیدگی به مشکلات کارکنان و محیط بانان، از سایت تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان، منطقه حفاظت شده کولگ، طرح کمربند سبز اربعین و پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ضمن خیرمقدم به مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست و معرفی گونه های منحصر بفرد استان گفت: در سطح استان 143 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت وجود دارد که حدود 1/7درصد سطح استان را تشکیل می‌دهد.

مازیار سلیمان نژاد گفت: در استان ایلام به خاطر تنوع آب و هوایی و تنوع زیستگاهی، 194گونه پرنده، 38 گونه پستاندار و 30 گونه ماهی وجود دارد که نشان از تنوع بالای حیات وحش در استان است.

وی انجام مطالعات طرح مدیریت جامع و توجیهی تفصیلی مناطق تحت مدیریت، تجهیز و تکمیل شبکه پایش گردوغبار، احیای تالاب های استان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام این اداره‌کل عنوان کرد.

سلیمان‌نژاد در ادامه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه حفاظت از محیط زیست مناطق مرزی بین استان های ایلام و واسط عراق و انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه پیام نور و همچنین برگزاری مانور منطقه ای اطفاء حریق و اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه را از جمله اقدامات انجام شده بیان نمود و همچنین به اجرای برنامه‌های محیط زیستی در ایام اربعین شامل طرح کمربند سبز اربعین در حد فاصل پل زائر تا پایانه مرزی مهران با مشارکت زائرین اربعین حسینی و توزیع کیسه های زباله و اجرای برنامه های پاکسازی مسیر تردد زوار و نصب بنرها با موضوعات محیط زیستی اشاره داشت و از زحمات کارکنان پرتلاش اداره‌کل حفاظت محیط زیست قدردانی کرد./م
 
 
 منبع :ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار