کد خبر: ۳۴۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 23 December 2016
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در سطح استان را 18 پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فیض‌الله پاسره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: توجه و تامین نیازهای ضروری مردم به خصوص روستائیان یکی از موارد مورد توجه دولت و مسوولان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، افزود: روستاها باید به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته شوند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف در مناطق روستایی، گفت: باید با تامین نیازها و امکانات مورد نیاز در این مناطق از مهاجرت و به تبع آن بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

این مسوول، عدم امکانات مورد نیاز و ضروری مانند آب، برق و گاز را عامل اصلی مهاجرت روستاییان به سمت شهرها عنوان کرد و بیان داشت: باید با توجه و تامین این امکانات گامی موثر در جلوگیری و کاهش مهاجرت‌ها برداریم.

پاسره با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه آب‌رسانی و تامین آب شرب در مناطق روستایی انجام گرفته است، یادآور شد: علی‌رغم محدودیت‌های مالی و اعتباری، تاکنون دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای جذب اعتبارات تخصیص یافته به آب روستایی استان، گفت: تاکنون حدود 60 درصد از این اعتبارات جهت ساخت یا تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی استان تخصیص یافته است.

وی تعداد پروژه‌های آب‌رسانی تامین آب شرب در مناطق روستایی استان را حدود 18 پروژه عنوان کرد و افزود: با تلاش و توجه مسوولان این پروژه‌ها تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

این مسوول با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها بیش از 400 روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، گفت: باید با تلاش و حمایت دیگر دستگاه‌ها و مسوولان در راستای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

پاسره، روستائیان را قشر موثر در تولید دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه و تامین امکانات و رفع مشکلات روستائیان ضمن کمک به افزایش تولید و کاهش مهاجرت، گامی موثر در توسعه اقتصاد استان برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار