معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته و با ابلاغ وزارتخانه برنامه قصه گویی در مدارس این استان زنده خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 26 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ یدالله جادری روز دوشنبه افزود: یکی از سیاست های معاونت پرورشی مرکز احیا قصه گویی و بهره گیری از آن در فرآیند تربیتی مدارس است.

وی ادامه داد: در این زمینه شیوه نامه اجرای این برنامه امسال ابلاغ و برنامه های قصه گویی در تمامی مقاطع تحصیلی در طول سال باید اجرا شود.

وی احیا سنت قصه گویی با تاکید بر جهان عاری از خشونت، برجسته کردن قصه گویی به عنوان یکی از ابزارهای کمک آموزشی، آموزش غیر مستقیم مبانی دینی و معرفی پیامبر (ص) به عنوان اسوه رحمت و مهربانی را از اهداف اجرای این برنامه در مدارس عنوان کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ایلام شیوه های اجرای این طرح را مربی محور و کتاب محور عنوان کرد و گفت: در شیوه مربی محور با دعوت از مربیان قصه گویی و یا نویسندگان قصه های مورد نظر برای دانش آموزان در مدارس گفته می شود.

وی گفت: همچنین در شیوه کتاب محور نیز گروه های مختلف از بین بچه ها تشکیل و به قصه گویی پرداخته و یا کتابهای قصه بین آنها توزیع و نتیجه آنرا بصورت خلاصه از دانش آموز می خواهند.

وی با اشاره به ویژه برنامه جشن قصه گویی در مدارس استان در هفته گذشته همزمان با شب یلدا برای نخستین بار گفت: در این برنامه که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت ضمن قصه گویی شاهنامه خوانی نیز توسط دانش آموزان انجام گرفت.

جایدری اجرای برنامه های فرهنگی در کنار آموزش را از نیازهای دانش آموزان عنوان کرد که در دستور کار این حوزه قراردارد./م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار