مدیر کل کمیته امداد : میزان زکات جمع آوری شده امسال بیش از پنج میلیارد و 847 میلیون ریال است که از این مبلغ 60درصد آن جهت تأمین نیازهای حمایتی مددجویان و 40درصد جهت نیازهای عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.
کد خبر: ۳۵۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 31 December 2016
بمیزان زکات جمع آوری شده امسال بیش از پنج میلیارد و 847 میلیون ریال است که از این مبلغ 60درصد آن جهت تأمین نیازهای حمایتی مددجویان و 40درصد جهت نیازهای عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.
درخصوص توسعه و ترویج فرهنگ زکات جلسه ای با حضور مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، مسئول سازمان بسیج طلاب کهگیلویه و بویراحمد، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت، و معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه یاسوج تشکیل شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه زکات در کمیته امداد جایگاه ویژه ای دارد، گفت: در حال حاضر 30 درصد از منابع مورد نیاز برای تأمین نیاز جامعه هدف از محل منابع مردمی که یکی زکات است تأمین می شود که تلاش بر بیشتر شدن این درصد و کمتر شدن وابستگی به منابع دولتی است.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای مردمی پایداری بیشتری دارد و کمتر دستخوش تغییر و تحول می شوند، افزود: مردم اعتماد زیادی به کمیته امداد دارند که این امر هم سلامت کاری این نهاد را تأمین کرده و هم سرمایه بسیار بزرگی است.
محبی ضمن تأکید بر نقش روحانیت درخصوص ترویج فرهنگ زکات در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه، بسیج طلاب، حوزه علمیه سفیران هدایت و هم حوزه علمیه خواهران می توانند بسیار کمک کننده باشند و در ایام کاشت و داشت و برداشت محصولات در مناطق عملیاتی برای تشویق کشاورزان و جمع آوری زکات آنان حضور مؤثری داشته باشند.
وی تعداد کل روستاهای مشمول زکات را 857 روستا از مجموع یک هزار و 527 روستا در استان عنوان و بیان کرد: تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات 153 روستا است که امید است با فرهنگ سازی و احیاء این سنت حسنه روستاهای بیشتری در این امر مشارکت داشته باشند.
محبی تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده امسال بیش از پنج میلیارد و 847 میلیون ریال است که از این مبلغ 60درصد آن جهت تأمین نیازهای حمایتی مددجویان از جمله درمان، معیشت، جهیزیه و سایر موارد و 40درصد جهت نیازهای عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از یک هزار رابط افتخاری در زمینه زکات در استان با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: کمیته امداد در راستای رسیدگی به امورات نیازمندان جامعه همواره تلاش می کند و بخش زکات این نهاد در طول سال آماده دریافت زکات مردم خیر و نیکوکار هم استانی است.
 
 جمع آوری بیش از 5 میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

حجه الاسلام اله داد دادخواه مسئول بسیج طلاب کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: زکات امری واجب است و کمیته امداد به عنوان متولی زکات اقدامات موثری تاکنون انجام داده است.
وی با بیان اینکه اگر اغنیا زکات مال خود را بدهند هیچ فقری بوجود نمی آید، بیان کرد: احیاء زکات، نیاز به ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی در جامعه دارد و و ما وظیفه داریم که این رسالت دینی را تبلیغ و توصیه کنیم.
حجه الاسلام دادخواه درخصوص هرنوع همکاری با کمیته امداد در زمینه ترویج و توسعه پرداخت زکات در استان اعلام آمادگی کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار