استاندار خواستار شد:
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تأکید بر تشکیل شرکتی برای پیگیری کارهای مجتمع های اقتصادی در استان، برهمکاری همه دستگاههای اجرایی با کمیته امداد تأکید کرد.
کد خبر: ۳۵۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 01 January 2017
سه هزار و 500 هکتار برای زراعت و گیاهان دارویی، دو هزار و 500 هکتار برای باغداری و پنج هزار هکتار در بحث دام سنگین و سبک و صنایع جانبی از جمله اقدامات در دست اجرای هلدینگ کشاورزی است.
نشست هلدینگ کشاورزی کمیته امداد با حضور مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا غنی زاده در این نشست، گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خوب کشاورزی و دامداری است و درصددیم که با کارشناسی و بررسی دقیق طرح های ارائه شده اقدامات موثری برای کمک به اقتصاد استان انجام دهیم.
وی به پروژه های در دست اجرا در سایر استان ها اشاره و بیان کرد: سه هزار و 500 هکتار برای زراعت و گیاهان دارویی، دو هزار و 500 هکتار برای باغداری و پنج هزار هکتار در بحث دام سنگین و سبک و صنایع جانبی از جمله اقدامات در دست اجرای هلدینگ کشاورزی است.
غنی زاده با بیان اینکه هرکاری که انجام می دهیم باید توجیه اقتصادی داشته باشد، بیان کرد: منابع ما مختص مددجو است و کل درآمدهای ما صددرصد برای مددجویان هزینه می شود.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، ضمن تأکید بر تشکیل شرکتی برای پیگیری کارهای مجتمع های اقتصادی در استان، برهمکاری همه دستگاههای اجرایی با کمیته امداد تأکید کرد.
وی یکی از طرح های پیشنهادی به هلدینگ کشاورزی برای بررسی را مجتمع گلخانه ای دشت مازه کهگیلویه عنوان کرد و افزود: این مجتمع با بیش از 32 هکتار و ظرفیت تولید پنج هزار و یک صد تن محصول صیفی از جمله طرح های پیشنهادی به هلدینگ کشاورزی است که تا شهر 6 کیلومتر فاصله دارد و با قابلیت شبکه سازی برق، تأمین آب و خط انتقال آب و احداث استخر ذخیره آب، می تواند یکی از طرح های خوب باشد.
خادمی مجتمع پرواربندی گوساله در شهرستان بهمئی با 55 هکتار زیربنا و ظرفیت 99 رأس دام، توسعه باغات دشت آبگندی گچساران با مساحت 645 هکتار برای کشت صیفی جات را از دیگر طرح های معرفی شده برشمرد.
وی افزود: از دیگر طرح های معرفی شده به هلدینگ اقتصادی انبار سرد و سورتینگ باشت برای احداث سردخانه در شهرستان باشت، سردخانه کاکان بویراحمد و کشتارگاه مرغ در کهگیلویه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امید است که با برنامه هایی که آماده شده و برنامه ریزی های انجام گرفته، سرمایه گذاری در استان انجام شود و در این زمینه جزء استان های اولیه باشیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم طرح های معرفی شده را شروع کنیم می تواند برای استان و بخصوص کمک به توانمندسازی نیازمندان مثمر ثمر باشد.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد و استاندار استان درخصوص پیگیری ایجاد مجتمع های اقتصادی در استان بر همکاری همه جانبه برای رشد اقتصادی استان تأکید کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار