از قول بنده به مدیرکل بگوئید که فسفات چرام هیچ نیازی به مطالعات جدید ندارد و این ها فقط سرکار گذاشتن مردم و جوانان است.
کد خبر: ۳۵۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 03 January 2017
دیروز عصر آخرین تیر خلاص بر پیکر فسفات چرام وارد شد و کانکس های به جا مانده از شرکت آیرما سرمایه گذار سابق این معدن جمع آوری شد.تا عملا با نبود سرمایه گذار دیگر رسما این فسفات در هیاهوی وعده های مسئولان و نماینده کهگیلویه بزرگ تعطیل شود.
فسفات چرام که به دنبال وعده های بی شمار نمایندگان سابق و حال مجلس شورای اسلامی همیشه مورد توجه و از شعارهای همیشگی بوده فقط وسیله ای شده بود برای بازی کردن با آمال و آرزوهای جوانان بیکار چرام تا عملا مردم دریابند که چرام در یک بن بست تاریخی و حتی دست های پشت پرده برای عدم توسعه این شهر هست.
کارشکنی هایی که از قبل انقلاب تا کنون دامنگیر مردم این دیار شده و انگار قرار نیست به همین زودی این حسادت و کارشکنی ها از آسمان چرام رخت بربندد.
فسفات چرام که نیم قرن از آغاز مطالعه و پژوهش از آن می گذرد بارها کلنگ زنی شد و اگر نگاهی به آرشیو اخبار چرام بیندازیم انبوهی از خبر این معدن اسرار آمیز و یا طلسم شده مشاهده می شود.
از سویی چرام را قطب کشاورزی می نامند و مشاهده می کنیم که این قطب در بخش کشاورزی نزول وحشتناکی نسبت به سایر مناطق داشته و عملا برنامه جامع و مدونی برای نقشه راه کشاورزی چرام و استفاده از پتانسیل های آب و خاک و کشاورزی این دیار وجود ندارد.
دیروز عصر آخرین کانکس های شرکت آیرما جمع آوری شد تا مسئولان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در سفر اخیر استاندار به شهرستان چرام وعده مجدد مطالعاتی فسفات چرام را یکبار دیگر بیان کند.
شریعتی سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت بین المللی آیرما در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص جمع آوری کانکس های این شرکت در فسفات چرام اظهار کرد:فسفات چرام عملا از ۶ماه پیش تعطیل شده بود و ما خیلی تلاش کردیم که مطالعات خود را بعداز ۶سال در اختیار سرمایه گذار جدید یا هرکسی که میخواست این معدن را فعال کند بگذاریم اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان در خصوص وعده های خود عمل نکردند.
وی بیان کرد:مسئولان مرتبط با فسفات چرام دنبال همه کار هستند بجز کار مردم و حتی دغدغه مهدکودک فرزندشان بیشتر از کار مردم است به طوری که به هیچدام از وعده های خود عمل نکرده و دروغ گفتند.
وی در خصوص صحبت چند روز پیش دیودیده مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نیاز فسفات چرام به مطالعه جدید گفت:از قول بنده به مدیرکل بگوئید که فسفات چرام هیچ نیازی به مطالعات جدید ندارد و این ها فقط سرکار گذاشتن مردم و جوانان است.
شریعتی تاکید کرد :۵۰سال دیگر هم مطالعه کنند هیچ فایده ای ندارد چرا که این ها می خواهند مردم سرکار بمانند و عملا فسفات چرام تعطیل شده است.

تلاش برای گفت و گو با مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان علیرغم تماس های مکرر تلفنی برای پاسخ در خصوص فسفات چرام بی نتیجه بود.
بر اساس این گزارش ،فسفات چرام یکی از شعارهای انتخاباتی و آماده باش های عدل هاشمی نماینده فعلی چرام و کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی بود که عملا این آماده باش شکست خورده می باشد.
در آبان ماه امسال بود که محنایی معاون استاندار خبر داد براساس نامه وزارت صنعت و معدن این فسفات توجیه اقتصادی ندارد که این خبر با واکنش نماینده کهگیلویه بزرگ مواجه شد.
عدل هاشمی پور در تاریخ ۱۲آیان۹۵در گفت و گو با همین پایگاه خبری تصریح کرد:همه راهها را رفته ام دو هفته مهلت بدهید همه چبز روشن می شودِ .
با جمع بندی همه خبرها می توان گفت:که از این فسفات دودی بلند نخواهد شد و مسئولان به جای فرافکنی و بازی با افکار جوانان بیکار چرام طی یک بیانیه ،تعطیلی فسفات چرام را رسما اعلام نمایند./صبح خرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار