اینگونه مواضع دو پهلو و حواله به آینده نشان از برخی موضوعات ناگفته دارد که در خوشبینانه ترین حالت ، عدم مطالعه دقیق در این موضوع خاص را نشان می دهد و البته در بدبینانه ترین حالت هم نشانه ای از پاشنه آشیل شدن این پروژه برای برخی سیاست بازان شده است که هر روز به نوعی با خبرهای ضد و نقیض دنبال بهره برداری سیاسی از این پروژه هستند.
کد خبر: ۳۵۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 07 January 2017
معدن فسفات چرام و یک چکش گرم زمان انتخابات و یک چکش سرد پس از انتخابات پیرامون آن به قصه ای دردناک برای شهروندان و به خصوص جوانان چرامی تبدیل شده است تا برخی زمزمه ها در میان مردم بوجود آید که این قضیه بسیار مشکوک و غیر واقعی نشان دهد! گفته های مسئولین در زمان های مختلف در خصوص این معدن همه را خوشحال می کرد و امیدهای زیادی در بین جوانان بوجود آورده بود.
اما حرف و حدیث های مایوس کننده هم ، گاها و دقیقا پس از اعلام عزم جدی برخی پیگیرکنندگان موضوع ، ما را به یاد قصه های هزار و یک شب می اندازد ، تا به این باور برسیم که دست هایی در این خصوص مانع به پایان رسیدن این قصه می شود!
عدل هاشمی پور در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: موضوع فسفات چرام باید تعیین تکلیف شود . یا باید شروع به کار کند و یا اینکه اعلام کنند این معدن توجیه اقتصادی ندارد که در صورت اعلام این موضوع ، باید کسانی که این امیدواری و این همه هزینه را تحمیل کرده اند پاسخگو باشند که چرا چنین وعده هایی داده اند.
حدودا سه ماه پیش بود که در گفتگویی از نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص سرانجام این پروژه سوال کردیم که وی در پاسخ گفت ظرف ده روز آینده خبر امیدوار کننده ای اعلام خواهد شد اما دقیقا پس از چند روز ، معاون استاندار در اتاق بازرگانی به صراحت به خبرنگار تابناک گفت: نامه ای از طرف وزارت صنعت و معدن به دست من رسیده که این پروژه را دارای توجیه اقتصادی نمی داند! جمله ای که همه را در شوک فرو برد !
اما گویا عدل هاشمی به جد پیگیر موضوع بوده است که دوباره مسئولین صنعت و معدن استان اعلام کرده اند ، پروژه فسفات چرام تا یک سال آینده تعیین تکلیف می شود!
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع معدن را در شهرستان چرام تا یک سال آینده تعیین تکلیف می‌کنیم.
داریوش دیودیده خاطرنشان کرد: ما عمده مطالعات معدنی در استان را بر دو پروژه فسفات و بوکسیت گذاشتیم که بر اساس بررسی‌های کارشناسی لازم دیده شد یک بار دیگر با حضور سازمان زمین‌شناسی کشور و سایر کسانی که می‌توانند به صورت دقیق اطلاعات دهند بر طرح فسفات چرام مطالعه جدی انجام گیرد.
این مسئول تصریح کرد: 5 هزار کیلومتر مربع از این طرح برای مطالعات اکتشافی که باز هم بیشتر از سطحی بوده که طی همه سالیان گذشته صورت گرفته تفاهم‌نامه منعقد شده و در حال انجام است.
وی گفت: هم استاندار محترم و هم نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه در این راستا بسیار تاکید دارند و فعال هستند که امیدواریم با حمایت این عزیزان و با برنامه‌هایی که خود وزارت صنعت و معدن دارد، موضوع معدن در شهرستان چرام را تا یکسال آینده تعیین تکلیف کنیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اینگونه مواضع دو پهلو و حواله به آینده نشان از برخی موضوعات ناگفته دارد که در خوشبینانه ترین حالت ، عدم مطالعه دقیق در این موضوع خاص راننشان می دهد و البته در بدبینانه ترین حالت هم نشانه ای از پاشنه آشیل شدن این پروژه برای برخی سیاست بازان شده است که هر روز به نوعی با خبرهای ضد و نقیض دنبال بهره برداری سیاسی از این پروژه هستند.
سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در تلاش است که این موضوع را در آینده نزدیک پیگیری و اطلاعات بدست آمده را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار