مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:
مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در بیانیه ای اعلام کرد: هر اقدامی که موجب دلسردی، زدگی و اختلاف میان مردم شود را از مصادیق تضعیف نظام و انقلاب دانسته و آن را محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 07 January 2017
به گزارش تابناک قم، در این بیانیه که جمعه شب در پایان کنگره مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری قرائت شد، خاطرنشان شده است: استکبار جهانی به سر کردگی آمریکای جهانخوار با راه انداختن جنگ نرم به صورت محسوس و نامحسوس در صدد است تا مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب که همانا وحدت مردم و مسئولان است را به مخاطره افکند. 

در ادامه بیانیه آمده است: مجمع پیروان امام و رهبری بر این باور است که دوام و بقای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیازمند اتحاد و همبستگی مردم وهمراهی وحمایت گسترده آنها با نظام جمهوری اسلامی است. لذا اقدامی که موجب دلسردی، زدگی و اختلاف میان مردم شود را از مصادیق تضعیف نظام و انقلاب دانسته و آن را محکوم می‌کنیم. 

دربخش دیگری ازاین بیانیه خاطرنشان شده است: دشمنان کینه توز نظام زیرکانه مشغول بزرگ نمایی ضعف‌ها، کاستی‌ها و بعضا کار‌های خطا در جهت ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی هستند. 

در این بیانیه یادآورشده است: امروز اگر ضعف و کاستی و مشکلاتی در بخش‌های مختلف وجود دارد. همه در پیدایش آن به شکلی مقصرند، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی و رفع مشکلات اقتصادی و در یک کلمه کارآمدتر کردن نظام جمهوری تنها در سایه آرامش جامعه و وحدت صفوف ملت و تقویت همه دست‌اندرکاران میسر می‌شود. 

در ادامه این بیانیه می آید: اصول‌گرایی در نظام جمهوری اسلامی تفکری معادل و همزاد انقلاب اسلامی است ولی برخی رفتار‌ها از برخی کسانی که خود را اصول‌گرا می‌نامند باعث شده است افکار بخش قابل توجهی از مردم نسبت به اصول‌گرایان تغییر کند. 

بیانیه افزوده است: زیاده طلبی، بی توجهی به مطالبات مردم، محدود کردن دایره اصول‌گرایی، تنگ نظری، عصبیت‌های جناحی، پرخاشگری و اصلی کردن مسائل فرعی باعث شده است. برخی اصول‌گرایان با مشکل اقبال مردم روبه‌رو شوند. 

در این بیانیه آمده است: رفع این مشکل هم با تغییر نام و عناوین در فضای امروز محقق نمی‌شود. بایستی اصول‌گرایان در برخی کنش‌ها و منش‌های سیاسی خود تجدید نظر کنند. 

نویسنده یا نویسندگان این بیانیه خاطرنشان کردند: در شرایط کنونی القای یأس و ناامیدی میان مردم و مانع تراشی بر سر فعالیت‌ مسئولان را خلاف شأن اصول‌گرایی دانسته و اعلام می‌داریم تمام تلاش اعضای مجمع در جهت کمک کردن به مسئولان برای موفقیت آنها که موجب موفقیت نظام است معطوف می‌باشد. 

در ادامه بیانیه یادآور شده است: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری اصل امر به معروف و نهی از منکر را همچنان سرلوحه فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتمای خود قرار داده و بر اساس این اصل وظیفه خود می‌داند که نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حساس بوده و از تلاش‌هایی که برای رفع نارسایی‌ها‌ انجام می‌شود حمایت کند. 

بیانیه افزوده است: مجمع همچون گذشته بر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت همه‌جانبه و انقلابی ماندن نیرو‌های انقلاب اسلامی تأکید نموده و ارتباط مستمر خود را با مراجع تقلید، جامعه محترم مدرسین حوزه علیمه قم و روحانیت حفظ کرده و از رهنمود‌های آنها برای اصلاح و تداوم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود استفاده خواهد کرد. 

کنگره مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم جمعه شب برای انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی این تشکل سیاسی با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در مجمع فرهنگی طلوع مهر برگزار شد. 

آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم سخنرانی کرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار