تابناک تهران - یک نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بخش‌ها یا وزرای دولت یازدهم ضعیف‌تر عمل کرده و نیاز به تغییر دارند، گفت: این تصمیمی است که دولت و آقای رییس جمهور باید بگیرند. البته برای این کار شاخص‌های خوبی نیز وجود دارد به عنوان مثال می‌توان عملکرد بخش‌هایی مانند حوزه سلامت یا سیاست خارجی را با دیگر بخش‌ها مقایسه کرد و دید که همه ارکان دولت به یک اندازه خوب عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 17 May 2015
صنعت، آموزش و پروش، ورزش و جوانان و کار و تعاون از جمله وزارت خانه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را بستر انجام تغییرات دولت دانست. 

حدود دو سال  از عمر دولت یازدهم می گذرد و صبحت از ضرورت ارزیابی عملکرد بخش های مختلف و در صورت نیاز انجام تغییرات است. به اعتقاد کارشناسان این کار می تواند چهره خوبی از دولت به نمایش گذارد و ثابت کند که حسن روحانی برای تحقق به وعده هایش از انجام تغییر در کابینه ابایی ندارد.

سوال اینجا است که اگر دولت عزم جدی برای انجام این مهم داشته باشد و قرار بر انجام تغییر و جابجایی در سطوح مختلف دولت باشد ، کدام بخش ها و چه کسانی در ابتدای فهرست تغییرات قرار می گیرند ؟

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران با تاکید بر اینکه انجام تغییرات اگر در جهت رشد باشد برای هر دولتی ضروریست، گفت: فراموش نکنیم که دولت به طور کلی از مدیران فنی و سیاسی تشکیل می‌شود. برخی بخش‌ها ماننده راه و شهرسازی در بخش فنی جای دارند و اگر تغییر در سیاست‌های دولت‌ها صورت نگیرد این بخش نیز تغییر نخواهد کرد اما برخی بخش‌ها مانند وزارت کشور در بخش سیاسی دولت جای دارند و انجام تغییر در آن‌ها مستلزم این است که هر دولتی تکلیف خود را با سیاست‌های پیشین روشن کند. 

وی افزود: روشن است که هر دولتی بعد از روی کار آمدن از کسانی استفاده می‌کند که گمان می‌برد می‌توانند همسو با دولت عمل کرده و توانمند هستند، حال اگر بعد از مدتی روشن است که در موارد به نتیجه دلخواه دست نیافته است لازم است که حتما دست به تغییر بزند. 

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بخش‌ها یا وزرای دولت یازدهم ضعیف‌تر عمل کرده و نیاز به تغییر دارند، گفت: این تصمیمی است که دولت و آقای رییس جمهور باید بگیرند. البته برای این کار شاخص‌های خوبی نیز وجود دارد به عنوان مثال می‌توان عملکرد بخش‌هایی مانند حوزه سلامت یا سیاست خارجی را با دیگر بخش‌ها مقایسه کرد و دید که همه ارکان دولت به یک اندازه خوب عمل نکرده‌اند. 

دامادی ضمن امتناع از نام بردن وزراتخانه‌هایی که نیاز به تغییر دارند، گفت: عنوان کردن مساله به این صورت موجب تضعیف مدیران می‌شود و بهتر است که منتظر ماند و دید که هیات دولت در این خصوص چگونه تصمیم گیری می‌کند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: راه و شهرسازی جزء بخش‌های فنی دولت است و دکتر آخوندی به خوبی در این بخش عمل کرده‌اند البته توجه بیشتر به وضعیت راه‌ها می‌تواند عملکرد او را مثبت‌تر کند. 

وی همچنین در ارزیابی بخش اقتصادی دولت، گفت: ما از آقای طیب نیا و سیاست‌های پولی و بانکی دولت انتظار بیشتری داشتیم. با توجه به حضور افرادی مثل آقای نهاوندیان که در دولت گذشته نیز همواره مورد مشورت بودند انتظار می‌رفت که دولت یازدهم عملکرد بهتری در این بخش داشته باشد اما این طور نشد. 

دامادی در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: به نظر می‌رسد که بخش جوانان این وزارتخانه کاملا تعطیل است و گاهی احساس می‌شود که نیاز داریم سازمان ملی جوانان را مجددا احیا کنیم. البته این مساله به نظر دولت بستگی دارد که آیا بخواهد جوانان به عنوان پایگاه اصلی رای خود را بیشتر مورد توجه قرار دهد یا خیر.

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در حوزه صنعت، گفت: در بخش صنعت نیز انتظاری فرا‌تر از آنچه که از آقای نعمت‌زاده دیدیم، داشتیم. به اعتقاد من نعمت‌زاده شاید بتواند در سمت مشاور خوب عمل کرده و مفید باشد اما در قامت وزیر عملکرد قابل دفاعی نداشته است. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت در حوزه آموزش و پرورش نیز گفت: مشکلات این حوزه ساختاری و حاصل سالیان گذشته است لذا نباید انتظار داشت که با تغییر وزیر حل شود. در حقیقت تصمیم سازی‌های دولت در این بخش می‌تواند در رفع نارضایتی‌های موجود موثر‌تر باشد زیرا تا زمانی که مدیران را تغییر داده و سیاست‌ها و روش‌های گذشته را ادامه دهیم، نمی‌توان منتظر تغییرات مثبت بود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار