آیین معنوی و عرفانی جشن تکلیف دختران ابتدایی شهرستان کوثر با حضور دانش آموزان در مدرسه فاطمیه گیوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 17 May 2015
به گزارش ایرنا، امام جمعه کوثر در این آیین با تبریک مکلف شدن دانش آموزان به انجام واجبات

دینی گفت: وارد شدن به سن تکلیف یکی از حساس ترین مقاطع زندگی هر فرد است و باید با ورود به این مقطع حساس به وظایف خود درست عمل کنیم.

حجت الاسلام عسگر بیگی برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: احترام به معلم و پدر و مادر و درس خواندن از وظایفی هستند که بیش از پیش باید به آنها توجه کنیم.

وی اساس تربیت فرزندان را برپایه معیارهای الهی و خداباوری دانست و گفت: رسالت تربیت فرزندان بر عهده معلمان و والدین به ویژه مادران است.

وی اظهار کرد: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

به گزارش ایرنا ، مدیر آموزش و پرورش کوثرنیز در این آیین گفت: همه افراد در هر شرایطی باید به تکالیف الهی عمل کنند زیرا هیچ بهانه ای برای عدم ادای تکلیف در پیشگاه حق پذیرفته نیست.

مهدی غزنوی یکی از مهم ترین رسالت های نظام آموزش و پرورش را تربیت نسلی اندیشمند ، پرسشگر و متعهد به نظام و کشور ذکر کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت در کشور

ایران از دین مبین اسلام و کتاب آسمانی سرچشمه گرفته است.

وی ارتقای اعتقادات و باورهای دینی و عمل به احکام اسلامی را از اولویت های آموزش و پرورش خواند و گفت: عمل به احکام اسلامی و توجه ویژه به نماز نقش مهمی در تربیت و اصلاح دانش آموزان و جوانان برای داشتن جامعه ای سالم دارد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار