کد خبر: ۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 18 May 2015

بسم الله الرحمن الرحيم

لَو تَمَيَّزَتِ الشياءُ لَكانَ الصِّدقُ مَعَ الشَّجاعَةِ وَ كانَ الجُبنُ مَعَ الكَذِبِ؛

اگر خصلت ها از يكديگر متمايز و جدا شوند، هر آينه راستى با شجاعت باشد و بزدلى با دروغ (امام علي)

دروغ ... کليد واژه اي که قرار بود دوران گذارش بر فضاي کشورمان تمام شود.

اما صد افسوس که باز دروغ گفتن ، تنها راه توسل عده اي شد براي آنچه "مديريت بحران" مي نامندش!

جمعه ، بيست و پنجم ارديبهشت ماه سال 1394...

قريب به يکصد هزار هوادار مشتاق که بيشتر آنان را جوانان و دانشجويان تشکيل داده بودند، از ساعت ها پيش از شروع مسابقه ، از شهرهاي دور و نزديک خود را به ورزشگاه يادگار امام تبريز رسانده بودند و در هواي نامساعد آن روز و زير آفتاب وحشتناک ظهر و باران تمامي ناپذير عصر منتظر برگزاري يک مسابقه جوانمردانه بودند تا سرنوشت تيمشان مشخص شود و دلخواهشان اين بود تا جام قهرماني را بر دستان خود ببينند.

به گزارش خبرنگار ما ،اما در جامعه اي که عدالت و جوانمردي جايي در معادلاتش نيست ، افرادي که تا بدين لحظه هويتشان مشخص نشده است ، به صورت برنامه ريزي شده و دقيق (با قطع راه هاي ارتباطي و هماهنگي با مسئولان اجرايي ورزشگاه که گواه آن اعلام گوينده ورزشگاه بود) اعلام کردند بازي همزمان سپاهان مساوي و در نتيجه تيم تراکتورسازي قهرمان شده است! و بازيکنان و کادر فني و تماشاگران بي خبر از همه جا ، جشن قهرماني را برپا کردند!

اما عمر اين دروغ کثيف که به خيال خودشان جهت کنترل فضاي ورزشگاه گفته شد ، دقايقي بيشتر دوام نداشت و هواداران با اطلاع از بازي عجيبي که با آن ها شده اعتراض شديد خود را نشان دادند.

همه اين ها شرح ما وقع مختصري بود از آنچه گذشت...

اما اگر هدف از اين دروغ آرام کردن مردم بود که عذر بدتر از گناه است. مگر هواداران تراکتورسازي نعوذ بالله عده اي اوباش هستند که براي تخليه انرژي آنان اين چنين رذالت به خرج مي دهند و اين ننگ بزرگ را به جان مي خرند؟

مگر هوادان تراکتورسازي را چه يافته ايد که اين چنين بچگانه با آنان رفتار کرديد؟ آيا جواب مردمي که سال هاست بدون کوچکترين امکاناتي به ورزشگاه ها مي آيند و هر تهمت و توهيني را از اين و آن به جان مي خرند ، بازي با احساساتشان است؟

هيچ کس جز آن صدهزار نفر نمي توانند به درستي درک کنند که چه توهيني به شعورشان انجام گرفته و به چه طرز وقيحانه اي غرورشان به سخره گرفته شد...

مردمي که روز جمعه به صورت مستقيم "کرامت انساني شان" به بازي گرفته شد و با ايجاد نمايشي مضحک ، موجبات بهت ، ناراحتي و سرخوردگي شديدشان فراهم گشت.

ما تشکل هاي امضا کننده اين بيانيه به عنوان نماينده جنبش دانشجويي (جنبشي که در طول تاريخ همواره منتقد مصلح دولت ها بوده) خواهان روشن شدن همه ابعاد اين قضيه توسط نيروي انتظامي ، عوامل فدراسيون (متهم اصلي اجراي اين دروغ کثيف) و نهاد هاي دولتي از جمله استانداري و وزارت ورزش هستيم و تا مشخص شدن آمرين و عاملين اين خيانت گستاخانه به مردم آذربايجان ، اين مطالبه را پيگيري خواهيم کرد.

و به دولت تدبير و اميد که با حمايت هاي همين مردم روي کار آمده است توصيه مي کنيم که اين وقايع را سهل نگيرند و فراموش نکنند همه اين اتفاقات در هفته منتهي به سفر رياست محترم جمهوري به استان و در سال سرنوشت ساز انتخابات رخ داده و اين واقعه نه يک شکست ورزشي و سهل انگاري کوچک ، که مي تواند توطئه اي براي ايجاد شکاف قوميتي في مابين دولت و مردم شريف آذربايجان باشد.

که تحرکات رسانه هاي خاص و تحريک احساسات مردم توسط آنان با به کار گيري روش هايي چون به سخره گرفتن مردم آذربايجان و هواداران ميليوني تراکتور توسط شيوع جوک هاي قوميتي درباره اتفاقات اين بازي از جمله اين اقدامات است.

از ياد نبريم بدخوهان ملت ايران از هر بهانه اي براي تفرقه افکني استفاده کرده و از اين پس نيز خواهند کرد و چه زيباست به جاي امنيتي کردن فضاي جامعه ، اشتباهات را قبول و درپي عدم تکرار کارهاي عامدانه اي نظير "دروغ بزرگ جمعه" باشيم و از ياد نبريم اين مردمي که امروز خشمگين هستند همان هايي اند که موجبات برپايي دولت "راستگويان و درستکاران" شده اند و امروز از دولت دکتر روحاني خواهان محقق شدن راستي هستند.

در پايان ضمن دعوت هواداران فهيم تراکتورسازي به آرامش و بهره گيري از روش هاي مدني و قانوني جهت نشان دادن اعتراضات به حق خود ، از مجموعه دولت و فدراسيون خواهان رفع ابهامات و ارائه گزارش فوري به مردم هستيم.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تبريز

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد مدني آذربايجان

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تبريز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار