کد خبر: ۳۶۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 29 January 2017

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: همه دستگاههای اجرایی باید بنیاد امور ایثارگران را در تحقق اهداف یاری کنند.

به گزارش ایسنا غلامرضا یاوند عباسی در گردهمایی مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی استان افزود: ترویج فرهنگ ایثار زمینه ساز رفع مشکلات جامعه است.

وی گفت: باید از ظرفیت های شایسته و غنی این فرهنگ در حوزه های مختلف استفاده کرد.

عباسی در ادامه اظهار کرد: فرهنگ ایثار از چنان جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است که هیچ زمان نمی توان آن را در ظرف جناح، سلایق و گروه های سیاسی قرار داد به گونه ای که این فرهنگ گرانبها در زمان های مختلف به مدد نظام جمهوری اسلامی و اسلام آمده و سبب سربلندی آن شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم ولایت مداری کمک به دولت است گفت: با توجه به اینکه دولت ها با رای مستقیم مردم و تفویض رهبری و با هدف خدمتگزاری به نظام پای کار می آیند باید همه کمک کنند موانع سرراه برداشته و زمینه رشد و بالندگی کشور بیش از پیش فراهم شود.

عباسی خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگ ایثار را باید در بخش های مختلف جامعه تعمیق داد به طور مثال اگر این مهم وارد کانون خانواده شود آمار طلاق به این وضعیت کنونی نخواهد بود و اگر وارد اقتصاد شود وضعیت بهتر خواهد شد.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور تاکید کرد: اگر به این موضوع توجه شود دیگر اجازه نخواهیم داد که حوزه ایثار مورد سو استفاده جناحی، حزبی و گروهی قرار گیرد زیرا ایثارگران ولایت مدارترین افراد در جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به مناسب سازی اماکن برای تردد جانبازان و معلولان گفت: با وجودی که در زمینه مناسب سازی اماکن برای رفت و آمد جانبازان و معلولان در کشور قوانین و مقرارت زیادی وجود دارد اما 16 سال از اجرای قوانین در این زمینه می گذرد و هنوز مناسب سازی انجام نشده است.

عباسی افزود: نگاه به جامعه معلولان باید بگونه ای باشد که افراد تصور کنند یک روز امکان ولیچر نشین شدن آنان براثر حوادث و مشکلات وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار