مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی:
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: شهدای مدافع حرم با اهدای خون خود انقلاب اسلامی ایران را در خارج از مرزهای کشور بیمه کردند.
کد خبر: ۳۷۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 04 February 2017

اولین یادواره شهید مدافع حرم محمدابراهیم توفیقیان همزمان با اولین سالگرد این شهید با حضور فرمانده تیپ پیاده حضرت جوادالائمه(ع)، مسئوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امام‌ جمعه و فرماندار اسفراین، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم این شهرستان صبح امروز در محل مسجد جامع برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین زحمتکش مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در این مراسم معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و تمامی شهدا به‌ویژه شهدای حریم ولایت گفت: شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع انقلاب اسلامی هستند که در کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی، جانفشانی کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ما شهرهای نبل و الزهرا را آزاد کردند، گفت: شهدای مدافع حرم مدال افتخار را برای ما به ارمغان آوردند و درس بزرگی را به دشمنان دادند و شهید محمدابراهیم توفیقیان یکی از شهدای شهرهای نبل و الزهراست که در دفاع از حریم ولایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: شهدای مدافع حرم با اهدای خون خود از حریم ولایت و ارزش‌های نظام، انقلاب اسلامی ایران را در خارج از مرزهای کشور بیمه کردند.

زحمتکش گفت: در شرایط کنونی در کشورهای منطقه نیاز است که جوانان ما به‌ عنوان مدافعان حرم در کشور سوریه و عراق حضورداشته باشند زیرا شرایط منطقه به‌ گونه‌ای است که  اگر در بیرون از مرزها دفاع نکنیم باید در پشت مرزهای خود دفاع کنیم.

در ابتدای این مراسم امام‌ جمعه اسفراین نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای مدافع حرم در کشورهای عراق و سوریه با فداکاری و ایثار و ازخودگذشتگی حافظ امنیت ملی مرزهای کشورمان شده‌اند و امنیت امروز کشور ما به برکت خون شهداست که باید همیشه قدردان آن‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان شهدا را نماد آزادی و استقلال نظام اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین یادواره‌هایی مایه اعتلای فرهنگ ناب ایثار و شهادت است.

شهید محمدابراهیم توفیقیان اولین شهید مدافع حرم شهرستان اسفراین بود که در سن 31 سالگی در 27 دی‌ماه 1394 در منطقه نبل و الزهرا در خاک سوریه در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) جانش را فدای بزرگ بانوی دشت نینوا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار