در موزه تنوع زیستی شهرستان البرز صورت گرفت
جشن گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با شعار «تالاب‌ها برای کاهش بلایای طبیعی» برنامه‌هایی در موزه تنوع زیستی محمدیه شهرستان البرز اجرا شد.
کد خبر: ۳۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جشن گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با شعار «تالاب‌ها برای کاهش بلایای طبیعی» برنامه‌هایی در موزه تنوع زیستی محمدیه شهرستان البرز اجرا شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز صبح امروز در این جشن و در جمع حاضران اظهار داشت: تالاب‌ها دارای ارزش و اهمیت فراوانی برای بشر و محیط زیست هستند. 
سیاوش غیاثوند افزود: به عنوان نمونه تالاب‌ها تأمین کننده غذا و پناهگاه برای حیات وحش، محل تولید ماهی و آبزیان و محل ذخیره‌سازی آب است.

وی اضافه کرد: همچنین تالاب‌ها آب را پالایش و رسوب و آلودگی‌های آن را گرفته و آب و هوای محلی را تعدیل می‌کنند و محل زیبایی برای تفریح و گردشگری و منبع تأمین آب برای کشاورزی و شرب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز عنوان کرد: اقداماتی همانند تغییر کاربری اراضی تالابی، عدم رعایت حق‌آب طبیعی تالاب‌ها، ورود آلاینده‌ها، خشکسالی‌های پی در پی و برداشت بی‌رویه آب‌های زیر زمینی حاشیه تالاب‌ها از عوامل اصلی تهدید‌کننده تالاب‌های کشور است و اطلاع‌رسانی عمومی و مشارکت همه مردم و مسؤولان برای حفاظت و ادامه حیات تالاب‌ها ضروری است.

گفتنی است، این برنامه با همکاری و مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز، شهرداری محمدیه و تشکل مردم نهاد اورس‌قامتان البرز در موزه تنوع زیستی محمدیه برگزار شد.

برگزاری این برنامه با اجرای سرودهای محیط زیستی، کشیدن نقاشی، در دست داشتن پلاکارد با شعارهایی برای حفاظت از تالاب‌ها توسط دانش‌آموزان مدارس محمدیه و در پایان اجرای مسابقه و اهدای جوایز همراه بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار