مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی خفیفی از روز پنجشنبه هفته جاری وارد آسمان این استان می شود و فعالیت آن تا روز جمعه نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۳۷۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 07 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی  اظهار کرد: این سامانه بارشی در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف و در دیگر نقاط استان به صورت باران است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه سامانه جدید از نوع جبهه گرم است کاهش محسوس دما را شاهد نخواهیم بود و دمای هوا افت نمی کند البته وزش باد دیگر پدیده غالب در آسمان استان در این ایام است.
 
شیخ الملوکی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ توده ای از گرد غبار هوای استان ایلام را تهدید نمی کند، تاکید کرد: در صورت تغییر الگوهای ماهواره ای در مورد گرد و غبار و شدت بارش ها موضوع به مردم و مسئولان استان اطلاع رسانی می شود.
 
به گزارش ایرنا، 197 میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی جای تاکنون در استان ایلام باریده است که این مقدار نسبت به میانگین بارندگی های بلند مدت 27 درصد کاهش نشان می دهد.
 
استان ایلام در سال زراعی جاری یکی از کم بارش ترین سال ها از نظر دریافت بارندگی ها را به خصوص در فصل پاییز و دی ماه تجربه کرده است و همین موضوع سبب بروز خسارت 35 درصدی به کشاورزان دیم کار شده است.
 
هر چند مسئولان اداره کل هواشناسی استان ایلام خبر از بارش های مطلوب و موثر در ماه های بهمن، اسفند و فروردین داده اند و تاکنون در بهمن ماه مناطق سردسیر چندین بار به علت بارش برف سفیدپوش شده اند اما با این وجود بارش ها در مقایسه با میانگین بلندمدت کاهش 10 درصدی خواهد داشت./م
 ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار