افشاگری مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز
اراضی ملی با تبدیل به واحدهای مسکونی پس از شکایت اداره کل منابع طبیعی، منجر به صدور حکم برای تخریب و رفع تصرف شد و سرانجام با تخریب 27 بنای غیرمجاز به منابع طبیعی بازگشت.
کد خبر: ۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 23 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: پس از هشدار شدید نماینده ولی فقیه در استان البرز نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان و دست‌های پشت پرده این سودجویی‌ها، برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی البرز شدت یافته است.
از جمله آنکه مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز از تخریب بیش از 37 واحد مسکونی در منطقه سیاهکلان  کرج خبر داده است.
اوایل اردیبهشت ماه آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه شهرستان کرج در خطبه‌های نماز جمعه کرج طی هشداری به فعالیت مدیران استانی اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از مدیران با رانت مدیریتی مشغول ساخت و ساز بدون مجوز هستند.
وی تاکید کرد: در این هفته فقط با همین تذکر بسنده کرده ولی اگر اصلاح نشوند باز هم به صورت روشن تری تذکر داده می شود.
پس از این هشدار مفید کیایی نژاد نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس اعلام کرد که از نقش مسئولان البرزی در ساخت و سازهای غیر مجاز خبر دارد و اظهارات خطیب جمعه کرج را تایید کرد.
در همین رابطه ابوالفضل باقرنیا مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز از تخریب بیش از 37 واحد مسکونی در منطقه سیاهکلان  کرج خبر داده و گفته است: این تخریب به دستور مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستانی کرج انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: اراضی که مردم درآنها اقدام به ساخت واحد مسکونی کرده بودند جزء اراضی ملی است.
باقرنیا افزود: بیشتر واحدهای تخریب شده به نوعی خانه‌های تابستانی ساکنان بودند و آنان برای تفریح و لذت بردن از هوای خنک در سه ماه تابستان درآنها سکونت داشتند.
وی با گلایه از برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: وقتی هیچ یک از این واحدها سند و پایان کار نداشتند چرا دستگاه‌های خدمات رسان برق ،گاز و آب در اختیار آنها قرار داده‌اند؟
باقرنیا تصریح کرد: حتی اگر یکی از این واحدها دارای سند باشد این اداره کل حاضر است تمام خسارت وارده به واحد مسکونی را پرداخت کند.
این مسئول در پایان گفت: مردم باید بدانند تصرف غیرمجاز اراضی ملی نتیجه‌ای جز برخورد قانونی با متخلفان ندارد.
از سوی دیگر مدیر کل امور روستایی و شورای استانداری البرز گفته است: طی هفته گذشته چندین سازه غیرمجاز در منطقه سیاهکلان کرج با دستور قضایی تخریب و دست سودجویان از اراضی ملی و منابع طبیعی کوتاه شد.
آرش بهادری در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: این تصرفات با تبدیل به واحدهای مسکونی پس از شکایت اداره کل منابع طبیعی و چندین ماه بررسی منجر به صدور حکم برای تخریب و رفع تصرف شد و سرانجام با تخریب 27 بنای غیرمجاز به منابع طبیعی بازگشت.
وی با اشاره به محل‌های تخریب این بناهای غیرمجاز در البرز افزود: تخریب این بناها در روستای سیاهکلان با حضور ماموران انتظامی و عوامل قضایی استان البرز صورت گرفت.
این مقام مسئول تاکید کرد: اراضی ملی جزو بیت المال و جزو انفال عمومی است و تصرف و ساخت و ساز در آن جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد که در این زمینه دستگاه قضایی البرز نیز موضوع را با جدیت پیگیری کرده و در این راستا هیچ موردی قابل چشم‌پوشی نیست.
بهادری در پایان گفت: به دنبال تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع قانونی با پدیده زمین خواری، مسئولان البرز با عزم جدی وارد مبارزه با متصرفان اراضی ملی در استان شده اند و از ابتدای سال جاری تاکنون بخش قابل توجهی از این اراضی آزاد سازی را آزاد کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
طرف با هزار بدبختی یه آلونک برای سرپناه خودش و زن و بچه اش درست می کنه، اقایون به بهانه نپرداختن عوارض و مالیات خرابش می کنن. بعد خود مسئولان می گن که اراضی ملی به صورت غیر قانونی تبدیل به ویلا برای پولدارها شده و بعد بهشون آب و برق و گاز دادن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار