کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر جاده خرم آباد - الشتر و نورآباد برای رانندگان ایجاد مشکل کرده است
کد خبر: ۳۸۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 19 February 2017

حرکت در مسیر جاده خرم آباد - الشتر منظره های بسیار زیبایی را پیش چشم هر ببینده ای ترسیم می کند و دل هر طبیعت دوست را به لرزه می آورد تا در این مسیر 45 کیلومتری توقف کند و دمی تن را به خنکای نسیم بهاری و یا افق های زیبای زمستانی بسپارد. 

برای افرادی که تردد دائمی در این مسیر دارند تفاوت محور 4 خطه با وضعیتی که در چند سال پیش شاهد آن بودند؛ کاملا قابل لمس می باشد. جاده ی الشتر – خرم آباد به یمن خدمت مدیران گذشته و حال به صورت چهار خطه در آمد؛ پروژه ای که علی رغم طولانی بودن آن قابل ستاپش و تقدیر است. 

اما در بهره برداری با کیفیت تر از این محور مشکلاتی دیده می شود. چند وقت پیش در جریان بارش برفی نه چندان سنگین از این مسیر عبور کردم که در بسیاری از مواقع کناره جاده از علائم راهنمایی و رانندگی کافی برخوردار نبود و در صورتی که بارش برف با کولاک همراه می شد به نظر نمی آمد بتوان به راحتی و به سلامت به مقصد برسیم. 

از دیگر مشکلات این مسیر تداخل خطوط قدیمی و جدید جاده است؛ به نظر می آید اگر راننده در این مسیر بخواهد بر اساس این خطوط تصمیم گیری کند هر لحظه باید منتظر برخورد ماشین با گارد ریل ها و یا رانندگانی باشید که از مقابل در حال حرکت هستند. 

علائم راهنمایی و رانندگی و خطوط سفید مهمترین راهنماهای یک راننده هستند. اهمیت این علائم در شب  و موقع بارش برف و باران بیش از هر موقع دیگر احساس می شود. بارها به عنوان راننده و یا سرنشین شاهد گم شدن جاده و یا تداخل خطوط و سر در گمی برای تصمیم گیری بوده ام.

علی راننده تاکسی بین شهری اذعان می کند که من فقط به خاطر اینکه سال هاست در این مسیر رانندگی می کنم  و تمام "چاله، چوله ها" را می شناسم مشکلی ندارم اما می دانم هر راننده غریبه ای که از این مسیر عبور کند باید احتیاط کند.

آقای حسنوند می گوید به نظرم کمبود علائم مسیر باعث می شود که گاه تصمیمی بگیری که ممکن است اشتباه باشد.. چون در شب بعضی جاها از علائم و خطوط مناسب برخوردار نباشد.
پیشنهاد می کنم مسئولین در زمان های ذکر شده با یک راننده ی نا آشنا یک بار این مسیر را بپیمایند تا آنچه در که اکنون شنیدن با چشم خویش ببینند.
                           تعدادی از عکس هایی که توسط خبرگزاری ها در ایام برفی چند روز پیش گرفته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار