فرماندار فیروزآباد گفت: فیروزآباد در یکی از مسیرهای اصلی و ترانزیتی مواد مخدر قرار گرفته است و وضعیت کشفیات و آمار قاچاق نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
کد خبر: ۳۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 24 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:ابراهیم استوار‌میمندی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس و اعضای کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد در سال گذشته تمام جلسات خود را مستمر و هماهنگ برگزار و گزارش‌های حاصل از جلسات را به مرکز این استان ارسال کرد.

وی افزود: شهرستان فیروزآباد در یکی از مسیرهای اصلی و ترانزیتی مواد مخدر قرار گرفته و محور اصلی عسلویه از این مسیر گذر می‌کند و رویکرد قاچاقچیان و سوداگران مرگ به سمت دریا تغییر کرده و در انتقال مواد، این شهرستان وضعیت حساسی پیدا کرده است.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: وضعیت کشفیات و آمار قاچاق نشان می‌دهد که مسیر این شهرستان یکی از مسیرهای حساس بوده و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

استوار‌میمندی اضافه کرد: همایش معتادان گمنام در این شهرستان و حضور انبوه معتادان که داوطلبانه از طریق گروه «ان ای» اقدام به ترک کرده بودند، می‌تواند نقطه عطفی برای درمان و خشکاندن اعتیاد باشد.

وی گفت: در این همایش بزرگ مشاهده شد که امروز معتادان ضرورت درمان را در خود احساس و در راستای بهبودی قدم کرده‌اند و دولت و مسئولان امر باید کمک کنند تا با همکاری آن‌ها بساط اعتیاد برچیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: در فرآیندهای اجتماعی باید سعی شود شخصیت از دست‌ رفته معتادان به آن‌ها برگردد و علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی نیاز آن‌ها به آرامش حفظ شود.

استوار‌میمندی بیان کرد: مراکز مشاوره‌ای فعال در شبکه بهداشت، مراکز دانشگاهی، بهزیستی و توان‌بخشی در امر مشاوره به معتادان و خانواده‌های آنان عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دیگر که در راستای پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان صورت گرفته، این است که اداره منابع طبیعی وارد کار شده و تعهداتی از افراد که پروانه چراگاه به آن‌ها واگذار شده دریافت کرده تا احساس مسئولیت کنند تا در محدوده زمین‌های واگذار شده، کشت خشخاش صورت نگیرد.

استوار‌میمندی افزود: این عوامل در بازدارندگی بسیار مؤثر بوده و همین عامل موجب شده آمار کشت خشخاش بسیار اندک و ناچیز شود.

فرماندار فیروزآباد در پایان گفت: در این شهرستان تمام مسئولان در امر مبارزه با مواد مخدر و توزیع آن مجدانه پای‌کار بوده و تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار