مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز خرید تضمینی محصول جو کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی محصول جو کشاورزان منطقه به قیمت هر کیلوگرم 9 هزار و 200 ریال انجام می شود.
کد خبر: ۳۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 25 May 2015
محمدحسین تاجیک  در گفتگو با ایرنا افزود: با آغاز فصل برداشت محصول جو از مزارع شهرستان ورامین، تعاونی های روستایی ورامین توسط سه مرکز در مناطق مختلف شهرستان اقدام به خرید تضمینی محصول جو کشاورزان می کنند.

وی گفت : خرید تضمینی محصولات کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان، ایجاد تعادل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از 10 هزار و 100 هکتار از مزارع شهرستان ورامین زیر کشت محصول جو رفت که پیش بینی می شود از این مزارع بیش از 42 هزار تن محصول جو برداشت شود.

تاجیک گفت: با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، میزان برداشت محصول جو در هر هکتار از چهارهزار تن سال گذشته به چهار هزار و 200 تن در سال زراعی جاری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول گندم از سطح مزارع ورامین گفت: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی امسال هر کیلوگرم 11 هزار و 500 ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم 11 هزار و 800 ریال است.

وی سطح زیر کشت محصول گندم در ورامین را بیش از 11 هزار هکتار اعلام کرد.

شهرستان ورامین دارای 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که از این میزان به دلیل کمبود منابع آبی تنها 40 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار