با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم؛ طرح بین المللی ((با من کتاب بخوان )) در 44 آموزشگاه عشایری استان لرستان اجرا شد
کد خبر: ۳۹۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 17 March 2017

"طرح بین المللی (( با من کتاب بخوان)) با هدف ترویج کتابخوانی و رساندن کتاب های مناسب و مفید به دست کودکان و نوجوانان مناطق محروم در 44آموزشگاه عشایری شهرهای خرم آباد ، کوهدشت ، پلدختر ، چگنی ، نورآباد و منطقه پاپی اجرا شد .


 نصراله بازگیران رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان  با اعلام این خبر از آموزش 44نفر از معلمان مناطق عشایری با همکاری موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک خبر داد و افزود : کتاب ها ی توزیع شده در این طرح  به تفکیک گروه های  سنی ، متفاوت است  . بازگیران ادامه داد :  با من کتاب بخوان برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی به کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، محروم و کودکان در بحران است. وی اضافه کرد : این برنامه بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و با کیفیت به دست این گروه از کودکان و نوجوانان است که در وضعیت معمول زندگی به کتاب‌های با کیفیت دسترسی ندارند یا این که در وضعیت‌های ویژه مانند رخدادهای فاجعه بار طبیعی و اجتماعی نیاز به کتاب‌درمانی و دسترسی به کتاب‌های مناسب دارند. بازگیران بر این نکته تاکید کرد که  گزینش آگاهانه کتاب های مناسب و با کیفیت ، طبقه بندی سنی و موضوعی و رساندن بسته های کتاب به خانواده ها و آموزشگاه ها مشخصه مهم این برنامه و نخستین گام اساسی آن است. وی ادامه داد :  در گام دوم سهیم شدن کتاب با کودکان ونوجوانان با روش بلند خوانی است که با ‌گفت و گو و انجام فعالیت‌های هنری در پیوند با کتاب همراه می شود.   بازگیران  در ادامه تصریح کرد : هدف از سهیم شدن کتاب‌ها با کودکان و نوجوانان، بهره‌مندی از لذت و شوق خواندن و برانگیختن انگیزش‌های زیبایی‌شناختی در آن‌هاست و گام سوم این برنامه هم  آموزش مربیان، آموزگاران و علاقمندان است تا با گذراندن کارگاه‌های آموزشی کار آزموده شوند.


منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار