مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت انجمن های هنری در استان و واگذاری امور به این انجمنها ضروری است.
کد خبر: ۳۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 26 May 2015
تابناک بوشهر: حمیده ماحوزی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در کنار فعالیت انجمنهای هنری ما می توانیم به امر سیاستگذاری در بخش فرهنگ و هنر بپردازیم.

وی تصریح کرد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته تقویت انجمنهای هنری بود و امسال نیز با ادامه این سیاست بنا داریم در کنار این انجمنها سیاستگذاری کنیم.

ماحوزی اضافه کرد: در راستای تقویت جایگاه انجمنهای هنری و ایجاد تغییرات کلی در استان اساسنامه این انجمنها جمع آوری و آرشیوی از آنها تشکیل شد.

وی با اشاره به درخشش انجمن نمایش استان بوشهر بیان کرد: با درخشش انجمن نمایش استان بوشهر در مرکز و شهرستانها، این انجمن تمام برنامه ها در زمینه تئاتر را اجرا کرد.

ماحوزی گفت: استانهای خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر پارسال با اجرای برنامه ای آموزشی، حرکت به سمت حرفه ای شدن و اقتصادی کردن این فعالیت در کشور به عنوان حامیان برتر هنرهای نمایشی تقدیر شدند.

وی در خصوص تئاتر شهر نیز اظهار کرد: با توجه به نیاز استان، تئاتر شهر استان بوشهر که قرار بود سال 90 راه اندازی شود پارسال بدون هیچگونه مطالبه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد و استان راه اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: انجمن هنرهای تجسمی که به آن توجهی نشده بود بعد از چهار سال برای معرفی استعدادهای خود در مرحله استانی جشنواره ای برگزار کردند.

وی در خصوص موسیقی نیز یادآور شد: امروز با حمایت صورت گرفته آموزشگاه موسیقی در استان بوشهر از یک به پنج آموزشگاه افزایش یافته است.

ماحوزی با بیان اینکه هم اکنون 20 درخواست مجوز آموزشگاه موسیقی در استان وجود دارد ادامه داد: با راه اندازی این آموزشگاهها، آموزش موسیقی از منازل و زیرزمینها که می توانست آسیبهای اجتماعی زیادی را در برداشته باشد، جمع شده است.

وی بیان کرد: امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به انجمن عکاسان، بسیج هنرمندان، اتحادیه قرآنی و انجمن شعر و ادب استان فضا و امکانات داده است.

ماحوزی افزود: با تجهیز و تقویت انجمنهای هنری در استان بوشهر توانستیم فعالیت این انجمنها را به روز کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار