فرماندار اسدآباد از اصلاح، لایروبی و تعمیق چاه‌های تأمین آب روستاهای اسدآباد خبر داد و گفت: مشکل آب شرب شهری در اسدآباد وجود ندارد.
کد خبر: ۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 27 May 2015

فرماندار اسدآباد گفت: اصلاح، لایروبی و تعمیق چاه‌های تأمین آب روستاهای اسدآباد در دستور کار است.

به گزارش فارس؛ مسعود بکایی ، وضعیت آب در شهرستان اسدآباد را نامناسب دانست و اظهار کرد: با وجود میزان بارندگی بلندمدت 10 ساله در اسدآباد که 340 میلیلیتر بوده و بارش 288 میلی‌لیتری سال 93، امسال این میزان بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون قطعی آب در سطح شهرستان نداشتیم، افزود: مشکل آب شرب شهری در اسدآباد وجود ندارد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه آب شرب اسدآباد از هشت چاه عمیق در اطراف شهر تأمین می‌شود، بیان کرد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته در آب شرب شهری مشکلی نخواهیم داشت.

وی از احتمال وجود مشکل در آب شرب روستایی خبر داد و گفت: به لحاظ خشک شدن تعدادی از چاه‌های تأمین آب یا چشمه‌هایی که برای تأمین آب شرب روستایی مد نظر بود، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

بکایی یکی از راه‌های حل مشکل آب روستاها را حفر چاه‌های جدید دانست و گفت: با توجه به اینکه عمق برخی چاه‌ها کم شده و خشکسالی باعث کم‌آبی چاه‌های عمیق شده، در چندین مورد اصلاح و لایروبی و یا تعمیق چاه‌ها انجام شد که در صورت عدم امکان مجبور به جایگزینی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز بحران آب موجب آبرسانی با تانکر نشده است، تصریح کرد: این امر در مواردی است که چاهی دچار مشکل شود و مجبور به آبرسانی با تانکر برای چند روز در روستاها شویم.

فرماندار اسدآباد در پایان یادآور شد: در حال حاضر مشکل حادی در تأمین آب شرب وجود ندارد اما پیش‌بینی برای بروز مشکل شده که بتوان با برنامه آن را حل کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار