فرماندار مشگین‌شهر:
فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: ۲۸۳ میلیارد تومان اعتبار شناور در داخل استان برای مکانیزاسیون ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان پیش‌بینی شده که سهم قابل توجهی از این اعتبارات به شهرستان مشگین‌شهر اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 27 May 2015

به گزارش تسنیم، ابراهیم امامی در جلسه‌ بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت:‌کشاورزان این شهرستان می‌تواند با توجه به قلبلیت‌های موجود رقم قابل توجهی از این اعتبارات را به خود اختصاص داده و ماشین‌آلات خود را مکانیزه کنند تا در راستای توسعه صنعت کشاورزی و رونق آن به کار بگیرند.

وی با اشاره به سفرهای فراوان مقامات عالی رتبه کشوری در سال گذشته به مشگین‌شهر گفت: نتایج این سفرها در بخش‌های مختلف بسیار عالی بوده و در بخش کشاورزی نیز خروجی قابل توجهی داشته که امیدواریم با تعامل مستمر بین مردم و مسئولان در سال همدلی و همزبانی با معرفی کشاورزان و باغداران نمونه در همایش‌های مرتبط کشوری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان از طرف مسئولان کشوری شناسایی و مورد توجه قرار بگیرد.

امامی بیان کرد: با اینکه رشد 37 درصدی بارش باران در منطقه اتفاق افتاده اما این بارندگی‌ها نباید ما را از خشکسالی‌های اخیر غافل کند به طوری که منابع آب‌های زیرزمینی در حال حاضر با افت 30 درصدی مواجه بوده و کشاورزان باید برای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری تلاش کرده و با صرفه‌جویی آب سبب غنی‌سازی منابع آب‌های زیرزمینی شوند تا از خطرات خشکسالی‌های احتمالی در آینده در امان باشیم.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: 10 میلیارد تومان در حوزه منابع آب در سال 93 هزینه شده که برق‌دار کردن چاه‌های آبی و احیای 160 قنات مختص مشگین‌شهر بوده که این رویکرد و تخصیص اعتبار امسال نیز ادامه می‌یابد تا نشاط و روحیه در بین مردم بعد از سال‌ها در زمینه کشاورزی به خاطر خشکسالی‌های متوالی ایجاد شود.

وی با مهم برشمردن اطلاع‌رسانی افزود: قدرت رسانه‌ای برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی مسئولان در سیستم جهاد کشاورزی و ادارات تابعه باید بیش از پیش به کار گرفته شود تا مردم از حمایت‌ها، برنامه‌ها و عملکردهای مثبت مسئولان در اسرع وقت آگاه شوند و در جریان برنامه‌های راهبردی مسئولان قرار بگیرند که در این صورت رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم نیز با جدیت دنبال می‌شود.

امامی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان اظهار کرد: در این حوزه باید از مهاجرت جمعیت فعال روستاییان جلوگیری کنیم و در این زمینه با ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و فرهنگی توسط جهاد کشاورزی مهاجرت به شهر را کمتر یا به صفر برسانیم که در این صورت شاهد شکوفایی کشاورزی و رونق اقتصادی و به دنبال آن آبادانی روستاها می‌شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار