در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا، فرانسه بر اهمیت ادامه تلاش دیپلماتیک برای حل بحران سوریه تاکید نهاده است.
کد خبر: ۴۰۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 06 April 2017

به گزارش تابناک : روز پنجشنبه، ۱۷ فروردین (۶ آوریل)، ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه، با اشاره به گزارش‌های مربوط به حملات شیمیایی اخیر در سوریه، گفت که دولت او همچنان در صدد کسب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در این مورد است. وزیر خارجه فرانسه گفت که برای این منظور با کشورهای عضو شورا، به خصوص روسیه در تماس است و می‌کوشد توافق آنها را برسر پیش‌نویس یک قطعنامه جدید جلب کند.

 

ارو در پاسخ به سئوالی در مورد موضعگیری فرانسه در صورت اقدام نظامی آمریکا در سوریه، گفت که فرانسه هنوز هم در واکنش به "حمله شیمیایی دولت سوریه" و همچنین پایان دادن به جنگ داخلی آن کشور "برای تلاش‌های دیپلماتیک ولویت قایل است." وی گفت: "اولین مرحله باید شامل تصویب قطعنامه شورای امنیت در این زمینه و مهمتر از همه، از سرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو باشد."

 

وزیر خارجه فرانسه در مورد اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که "نباید به این بهانه که ممکن است رئیس جمهوری آمریکا خونش به جوش آمده باشد، خودمان وارد معرکه بشویم و حالت جنگ بگیریم."

 

به گزارش بی بی سی، روز سه‌شنبه (۴ آوریل/۱۵ فروردین) این هفته گزارش شد که در اثر حمله شیمیایی در شهر خان شیخون، از مناطق تحت تسلط تروریست ها در استان ادلب، بیش از هفتاد نفر از جمله تعدادی کودک کشته شده‌اند. برخی دولت‌های غربی نیروی هوایی سوریه را به بمباران شیمیایی غیرنظامیان متهم کردند.

 

در مقابل روسیه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور یک انبار مهمات و کارگاه ساخت مین دستی متعلق به تروریست ها در در شهر خان شیخون را هدف قرار داده و انتشار گاز انبار شده در این محل عامل مرگ غیرنظامیان بوده است.

 

شامگاه گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به این حمله تشکیل جلسه داد اما به دلیل مواضع متضاد کشورهای غربی و روسیه در مورد مسئول اصلی این واقعه، توافقی به دست نیامد و این جلسه به نتیجه نرسید.

 



منبع : جام نیوز

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار