زهره رهبر در گفتگو با تابناک:
متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:ورزشکاران در هنگام انجام تمرینات باید به اندازه ی کافی پروتئین و مواد غذایی نشاسته دار از قبیل ماکارانی، سیب زمینی و.... استفاده کنند و به هنگام تنظیم رژیم غذایی حدود ۶۰ درصد انرژی از مواد قندی- نشاسته ای به دست می آید.
کد خبر: ۴۰۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 11 April 2017
 زهره رهبر امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: در زمان انجام ورزش های سنگین ورزشکاران برای جبران کمبود مایعات بدن، از مایعات استفاده کنند، بنابراین قبل از تعریق شدید باید اقدامات لازم برای حفظ  آب و سدیم به کار گرفته شود.

 وی ادامه داد: ورزشکاران بهتر است برای  تامین آب بدن خویش به جای استفاده از آبمیوه های غیر طبیعی، از آب  میوه های طبیعی یا میوه استفاده کنند، چرا که تامین آب کافی موجب نشاط و  تحمل ورزشکار می شود.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ورزشکارانی که به مدت دو ساعت در هوای گرم دوچرخه سواری می کنند، کاهش آب بدن سبب بالا رفتن درجه ی حرارت و تشدید فعالیت سیستم قلبی - عروقی که با از  دست دادن هریک لیتر آب بدن، ضربان قلب به میزان هشت ضربه در دقیقه افزایش می یابد.

رهبر با اشاره به کاهش وزن بدن براثر تعریق حین فعالیت های ورزشی، خاطرنشان کرد: اگر این کاهش وزن به حدود دو درصد برسد، منجر به تشنگی شدید همراه با حالت ناآرامی و کاهش اشتها می شود.

 وی تصریح کرد: در صورتی ورزشکار گرمازده می شود که فرصت تبادل حرارت بدن با محیط اطراف فراهم نشود، که در این حالت ورزشکار نباید فعالیت ورزشی داشته باشد که ممکن است در درجه ی شدیدتر منجر به خشکی پوست، بی تابی و بی حسی و عدم هوشیاری تدریجی شود. 

 این متخصص تغذیه با بیان اینکه در شرایط عادی ظرفیت دریافت مایعات از طریق آشامیدن با ظرفیت دفع آن از طریق کلیه هماهنگی دارد، گفت: در شروع فعالیت های سنگین ورزشی یک جهت گیری و توجه آب از پلاسما( خوناب) به داخل سلول های عضلات فعال صورت می گیرد. 
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار