مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا می گوید اکنون زمان گفتگوی جدی با روسیه بر سر مسئله سوریه و اروپا فرا رسیده است.
کد خبر: ۴۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 17 April 2017

به گزارش تابناک : هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه ABC گفت:حمایت روسیه از دولت بشار اسد باعث تداوم جنگ داخلی سوریه شده و به بسط پیدا کردن بحران به عراق و دیگر کشورهای همسایه و نیز اروپا انجامیده است.

مک مستر مدعی شد: بنابراین باید حمایت روسیه از چنین رژیم وحشتناکی مورد مواخذه قرار گیرد؛ همچنین، اقدامات خرابکارانه روسیه در اروپا نیز باید بررسی شود. من فکر می کنم اکنون وقتش رسیده که درباره این مسائل با روسیه بحث کنیم.

وی در عین حال اضافه کرد: وقتی سطح روابط به پایین ترین حد ممکن می رسد، کاری نمی توان کرد جز حرکت به سمت بهبود روابط. بنابراین من فکر می کنم دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه از مسکو، در زمان مناسبی انجام شد.

در گزارش ژانویه دستگاههای اطلاعاتی آمریکا که درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهیه شده بود، به تلاش روسیه برای اثرگذاری بر انتخاباتهای اروپایی نیز اشاره شده است.

مقامات سابق و کنونی آمریکا ادعا می کنند مسکو برای دخالت در انتخابات فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی برنامه هایی دارد که شامل ترکیبی از انتشار اخبار جعلی، حملات سایبری، پول دادن به نامزدها و دیگر اقداماتی که هدف کلی شان تضعیف پیمان آتلانتیک شمالی-ناتو است.

ایالات متحده در اوایل این ماه، یکی از پایگاههای مهم هوایی سوریه را با موشک مورد حمله قرار داد. این اقدام واکنش تند روسیه را به همراه داشت. مسکو پس از این حمله هشدار داد که چنین اقداماتی می توانند تبعات بسیار جدی در بر داشته باشند. در این میان، در حالی که تنش بین دو کشور در حال بالا گرفتن بود، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از مسکو دیدار و با ولادمیر پوتین رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد و تلاش کرد از شدت تنشها بکاهد.



منبع : رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار