کد خبر: ۴۱۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 19 April 2017

به گزارش تابناک یزد،دبیر کارگروه طرح طاها در استان یزد اعلام کرد: در سال گذشته تعداد 11 هزار و 240 مورد بازرسی از فروشگاه‌های سطح بازار استان از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد استان و شرکت‌های بازرسی همکار، انجام شده است .

 «فائزه خلیل‌زاده» ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: به مردم استان یزد و دیگر استان‌های کشور اطمینان می‌دهیم که بازرسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی نمونه‌برداری تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) ، در جهت احقاق حقوق شهروندان همواره کالاهای مشمول استاندارد اجباری را در سطح بازار رصد می‌کنند و در صورت ضرورت نمونه‌برداری و آزمون‌های تشخیص تطابق با استانداردهای مربوطه را روی آنها انجام می‌دهند.

وی گفت: در همین راستا نیز سال گذشته، 400 نمونه کالا از سطح بازار خریداری شد ٰکه متاسفانه 25 درصد از آنها پس از گذراندن آزمون‌های مربوطه به لحاظ کیفی با استانداردهای مربوطه مغایرت داشتند و به همین دلیل برای جمع آوری،اصلاح یا معدوم‌سازی آنها اقدام شد.

وی در این رابطه گفت: از مجموع آزمون‌های انجام شده روی کالاهای مذکور، تاکنون در بند بحرانی هیچ‌گونه مغایرتی مشاهده نشده است .

خلیل زاده اظهار کرد: شهروندان نیز می‌توانند شکایات احتمالی خود را از محصولات غیراستاندارد مشاهده شده در سطح بازار با تلفن کشوری و گویای 1517 مطرح یا در سامانه رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردمی سازمان ملی استاندارد ایران ثبت کنند ٰتا در اسرع وقت از سوی مسئو لین مربوطه به آنها رسیدگی شود .

این مسئول در پایان نیز یادآور شد: مصرف‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از کالاهای تولید داخل برای آگاهی از اصالت کیفیت محصولات استاندارد شده می‌توانند کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد، درج شده روی کالا یا بسته‌بندی آن را به سامانه 10001517 پیامک کنند تا متعاقب آن و در فرصت بسیار کوتاهی از اطلاعاتی نظیر اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا با خبر شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار