کد خبر: ۴۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 31 May 2015
معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز گفت: مسئولان  از برنامه‌های بنیاد مهدویت حمایت نمی‌کنند.
به گزارش ایسنا حجت الاسلام سید محسن امینی، در نشست خبری پیرامون اعلام برنامه‌های نیمه شعبان  با بیان اینکه در عصر حاضر مباحث مهدویت حساسیت بسیاری دارد، اظهار کرد: برنامه‌های این بنیاد در ایام دهه نیمه شعبان برای بزرگ‌داشت این دهه با کیفیت بسیار خوبی برگزار می‌شود.
وی افزود: بنیاد مهدی موعود(عج) از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه مباحث آموزشی، پژوهشی و تحقیقات مهدویت تاکنون اقدامات ارزشمندی را انجام داده و سالانه نیز در آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و نیمه شعبان دو جشن عظیم جهت مهدی یاوران و مسئولین برگزار می‌کند.
این مقام مسئول در ادامه از برنامه‌های بنیاد مهدویت استان البرز در ایام شعبانیه سخن به میان آورد و گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نیمه شعبان، اهدای جایزه به افراد دارای نام مهدی و نرگس در جشن‌ها، برگزاری نشست‌های با موضوع مهدویت، مسابقات فرهنگی، عضویت در کتابخانه تخصصی مهدویت بنیاد از جمله مهم ترین این برنامه‌هاست.
امینی گفت: چراغانی معابر، پرسش و پاسخ با رویکرد مهدویت در مساجد، توزیع کتاب شمیم گل نرگس از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در استان البرز است.
معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز همچنین به برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان اشاره کرد و یادآورشد: در شب نیمه شعبان مراسم احیا در مسجد حجت بن حسن برگزار می‌شود که در این مراسم شاهد اجرای مراسم دعای کمیل، مناجات، مداحی ، خواندن دعای فرج خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین در روز تولد مهدی موعود(ع) در فرهنگسرای فرودسی ترک آباد برنامه‌های شاد و مفرهی از قبیل نقاشی، تاتر برای کودکان اجرا و کتاب حدیث انتظار با تخفیف 50 درصدی به مبلیغین عرضه می‌شود.
این مقام مسئول توزیع 20 هزار بروشور مهدویت با موضوع غیبت امام زمان(ع)، ویژگی یاران امام زمان(ع) و عوامل آسیب در جامعه منتظر را از دیگر اقدامات بنیاد مهدویت البرز ذکر کرد.
امینی در ادامه از برنامه‌های این بنیاد در ایام سال سخن به میان آورد و گفت: بنیاد مهدویت البرز برای مبارزه با فرقه‌های انحرافی مربیانی را آموزش داده و آنها را به مدارس اعزام می‌کند، این مربیان با روش های جوان پسند در جهت آگاه سازی دانش آموزان گام بر می دارند.
معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز آشنایی 10 هزار دانش‌آموز با مباحث مهدویت را از نتایج اعزام این مربیان به مدارس دانست و افزود: بنیاد مهدویت در قالب گزارش کار، مراجعه به مدارس و پرسش از دانش‌آموزان نظارت جدی بر عملکرد این مربیان دارد.
وی در پایان گفت: برنامه‌های مهدویت تنها نباید مختص ایام شعبانیه باشد اما محدودیت بودجه کار را برای این بنیاد دشوار ساخته است، ارگان‌های مختلف بارها به این بنیاد وعده تامین اعتبار داده‌اند اما هنگام عملیاتی ساختن وعده‌هایشان همه چیز را به دست فراموشی سپرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار