در این مراسم سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به مقام معلم اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری به عنوان یک ظرفیت بزرگ علمی کشور که زاییده حوزه بود اما در دانشگاه به اوج رسید.
کد خبر: ۴۲۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 08 May 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش گچساران و همچنین معلمان نمونه در سالن نفت آزادی گچساران برگزار شد.

در این مراسم سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به مقام معلم اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری به عنوان یک ظرفیت بزرگ علمی کشور که زاییده حوزه بود اما در دانشگاه به اوج رسید.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به وصیت امام راحل در باب شهید مطهری گفت: بنا به گفته امام راحل، شهید مطهری اولا پاره تن من بود و ثانیا آثار شهید مطهری باید بی‌کم و کاست خوب است و نگذاریم آثار این شهید به وسیله دشمن از بین برود.

وی ادامه داد: باید آثار و سند تحول آثار شهید مطهری به دانش آموزان انتقال داده شود.

پورالحسینی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آثار شهید مطهری بیان کرد: مبنای نظر انقلاب اسلامی بر پایه قاعده نظام است و آموزش و پرورش قاعده نظام است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: اگر نظام شالوده و اساس کشور است پس در این زمینه ماموریت آموزش و پرورش در مورد تئوری انقلاب اسلامی از افکار شهید مطهری در جامعه معلمی و دانش‌آموزی برای ما روشن است.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری بر دو عامل آفت و آفت‌زایی است، عنوان کرد: عوامل آفت و آفت‌زایی نهضت را بررسی می‌کند و عوامل افراط و تفریط است که اگر انسان به دام آن گرفتار شود نهضت نیز به دام خواهد افتاد

پورالحسینی خاطرنشان کرد: راه آموزش و پرورش نه افراط است و نه تفریط و خط آن فقط خط شهید مطهری است که راه را برای ما روشن می‌سازد.

به گزارش فارس، امروز از 270 معلم در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی، تجلیل از 20 خانواده شهید و سه معلم نمونه استانی و شهرستانی تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار