شهر گرمه به عنوان مرکز شهرستان گرمه با جمعیت 11 هزار نفر از سیستم حمل و نقل عمومی به صورت منظم محروم است و تنها با دو خودروی ون شهرداری به خدمات رسانی می پردازد که این موضوع مردم را دچار مشکلاتی کرده است.
کد خبر: ۴۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 24 May 2017
شهر گرمه به عنوان مرکز شهرستان گرمه با جمعیت 11 هزار نفر از سیستم حمل و نقل عمومی به صورت منظم محروم است و تنها با دو خودروی ون شهرداری به خدمات رسانی می پردازد که این موضوع مردم را دچار مشکلاتی کرده است.
«قدرتی» یکی از شهروندان  از وضعیت سرویس حمل و نقل عمومی در گرمه گلایه مند است و می گوید: اگر سرویس ها منظم در ایستگاه ها توقف کنند، مردم  به استفاده از این سرویس ها رغبت پیدا می کنند.
«حسین زاده» یکی از دانشجویان گرمه ای نیز ابراز می کند: اگر سرویس ون برای دانشجویان  همچون مدارس وجود داشت آن ها نیز می توانستند  به جای استفاده از تاکسی تلفنی، از این سرویس ها استفاده کنند.
 یکی از ساکنان مسکن مهر گرمه نیز اظهار می‌کند: با توجه به مسافت زیاد مسکن مهر با مرکز شهر از شهرداری تقاضا می شود به وسایل حمل و نقل شهری مسکن مهر بیشتر اهمیت دهد.
«علی نیا» یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان این که بهتر است نام سرویس حمل و نقل عمومی را سرویس حمل و نقل خصوصی گذاشت، می گوید: سرویس خط واحد در گرمه فقط ویژه سرویس مدارس و سرویس شخصی برخی از خانواده ها شده است، پس حمایت از حقوق تمام اقشار جامعه چه می شود؟
«علیزاده»  شهروندی دیگر  نیز می گوید: اگر روزهای پنجشنبه و جمعه برای زیارت گلزار شهدا و نماز جمعه سرویس حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود، حضور مردم در این اماکن پررنگ تر خواهد شد.
«خرمی» یکی از جوانان این شهر هم تصریح می‌کند: به جای رنگ کردن سالانه ایستگاه های اتوبوس شهر پیشنهاد می شود مسئولان همچون شهرهای بزرگ پنل مخصوص زمان بندی توقف ون ها را در ایستگاه ها نصب کنند تا مردم با مدیریت زمان در ایستگاه ها حاضر شوند.در همین ارتباط شهردار گرمه می گوید: در سال های گذشته با توجه به کم بودن تعداد مینی بوس های شهری برنامه ریزی دقیقی برای رسیدن به موقع مینی بوس ها به تمامی ایستگاه ها صورت گرفت و با وجود اطلاع رسانی به شهروندان از مسیرهای خطوط مینی بوس های واحد، متوسط استفاده شهروندان در طول روز به جز سرویس دهی مدارس به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید.«ناصری» می افزاید: شهرداری با وجود توجیه ناپذیر بودن استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در سطح شهر باز هم به خاطر رفاه حال شهروندان و خدمات رسانی مطلوب در همه زمینه ها به این طرح ادامه داده است.وی با توصیه به مردم برای استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی اظهار می کند: باتوجه به این که اغلب مردم در این شهر از درآمد مناسبی برخوردارند، اکثراً از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند و این امر باعث کم رونقی استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شده است.وی ادامه می دهد: مینی بوس های داخل شهر مسیرهای مشخصی دارند و امیدواریم شهروندان نسبت به این که در زمان استفاده از مینی بوس‌ها نسبت به خدمات رسانی آن ها در خارج از مسیرهای پیش بینی شده اصرار نکنند همکاری کنند. 
«ناصری» بیان می کند: در ایام تعطیلات مناسبتی و مخصوصاً در روزهای جمعه و پس از پایان نماز جمعه، سرویس دهی متقاضیان و نمازگزاران به صورت منظم انجام می شود./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار