رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان :
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت : با تصمیم دولت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای رونق 10 هزار واحد تولیدی کشور در سالجاری اختصاص یافته است .
کد خبر: ۴۳۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 29 May 2017
 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت : با تصمیم دولت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای رونق 10 هزار واحد تولیدی کشور در سالجاری اختصاص یافته است .

حسینقلی قوانلو در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل دفتر ایشان برگزار گردید ، گفت : با تصمیم دولت طرح رونق تولید که از سال گذشته آغاز شده بود امسال نیز با اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق 10 هزار واحد تولیدی و 6000 طرح صنعتی معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سطح کشور ادامه خواهد یافت .

وی افزود : در سال گذشته حدود 750 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار حوزه تولید استان قرار گرفت ، که تزریق این میزان تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی استان علاوه بر ایجاد رونق و پویایی در این بخش سبب ایجاد اشتغال بیشتری در استان نیز گردید و سال گذشته برای اولین بار نرخ اشتغال زمستان از نرخ اشتغال در تابستان پیشی گرفت که نشان از موفقیت اجرای این طرح دولت در استان داشت .

به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، ظرف چند روز آینده سامانه بهین یاب جهت ثبت نام طرح ها و واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بازگشایی می شود و متقاضیان همانند سال گذشته می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند .

قوانلو گفت : روال بررسی تقاضاهای تسهیلات رونق تولید همانند سال گذشته است و پس از بررسی کمیته کارشناسی و تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طرح ها و واحدها جهت اخذ تسهیلات به بانکها معرفی می شوند .

وی ادامه داد : واحدها و طرح هایی که سال گذشته توسط کارگروه به بانکها معرفی شده و نتوانستند تسهیلات را دریافت نمایند در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند ، و با توجه به این که هم اکنون 182 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد ، از بانکهای استان می خواهیم توجه ویژه ای به این بخش نمایند که یقینا به ثمر رسیدن این طرح ها می تواند نقش فراوانی در رونق تولید و افزایش اشتغال در استان داشته باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، اجرای طرح رونق تولید ، تکمیل 6000 طرح صنعتی ، برنامه اجرایی نوسازی و بازسازی صنایع و معادن و صنوف تولیدی، تقویت خوشه های صنعتی و شبکه سازی و به هم رسانی کسب و کارها ، ایجاد توازن مواد اولیه صنایع معدنی و رشد 30 درصدی حجم و 25 درصدی مبلغ صادرات را از مهمترین برنامه های بخش صنعت ، معدن و تجارت کشور و استان در سال 96 برشمرد.

قوانلو همچنین با اشاره به رشد تولید استان در سال 95 نسبت به سال 94 گفت: تولید معادن استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 6/19 درصد رشد داشت که تنها تولید ید استان 75 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که در این مدت میزان تولید کارخانجات آرد استان 50 درصد رشد داشت، افزود: از 100 واحد منتخب استان که بصورت منظم آمار تولید آنها اخذ و به وزارت ارسال می شود، نیز در سال گذشته 80 واحد رشد تولید داشتند که نشان از رونق تولید در استان دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار