جدیدترین خبرهای آموزش و پرورش
در این بسته خبری ، خبرهای از توضیحات وزیر در خصوص سند 2030 تا تکذیب آموزش و پرورش در خصوص خبر فروش سئوالات امتحان نهایی و همچنین خبری مربوط به زمان اعلام نتایج نهایی گزینش پذیرفته شدگان «آزمون استخدامی سال ۹۵» منتشر حواهد شد.
کد خبر: ۴۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 30 May 2017
دستگاه آموزش و پرورش آنقدر در عرصه اجتماعی کشور گسترده است که بنابر برخی اظهار نظرها قریب 40 میلیون نفر از جمعیت ایران به نوعی با سیاست های این دستگاه علمی ، فرهنگی درگیر هستند.
خبرهای مربوط به حوزه ی آموزش و پرورش هم زیاد و گسترده می باشد به گونه ای که پوشش خبری آن وقت بسیار می گیرد هر چند ، با وجود حجم زیاد حضور این نهاد پرنفوذ در لایه های مختلف جامعه چندان در رسانه ها به خبرهای آن پرداخته نمی شود! بر همین اساس تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعی دارد مهمترین اخبار این نهاد آموزشی ، فرهنگی را در قالب بسته ای خبری ارائه دهد.
در این بسته خبری علاوه بر خبرهای منتشر شده از طریق رسانه ها،روابط عمومی های مناطق ، نکته نظرات فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان هم منتشر خواهد شد.
برگزاري آزمون گواهينامه دوم فرهنگيان
رئيس مركز برنامه ريزي، منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از رايزني براي برگزاري آزمون گواهينامه دوم فرهنگيان خبرداد وگفت: اين آزمون حاصل تجميع دوره هاي ضمن خدمت مرتبط با رسته شغلي است كه در صورت برگزاري، فرهنگيان در صورت پذيرفته شدن، مي‌توانند از مزاياي يك مدرك بالاتر از مدرك رسمي برخوردار شوند.
اسفنديار چهاربند با اشاره به طي مراحل نهايي چهارچوب نظام سنجش حرفه اي معلمان براساس سند تحول بنيادين اظهاركرد: در تلاشيم كه مراكز سنجش صلاحيت حرفه اي معلمان تا سال آينده ايجاد شود.
وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي اداري مبني بر برخورداري هر كارمند دولت از يك نوبت ارتقاي مدرك تحصيلي بعد از جذب تصريح كرد: از آنجا كه آموزش وپرورش نيز تابع قانون مديريت خدمات كشوري است، اين مصوبه لازم الاجراست ، اما تلاش مي‌كنيم تا گواهينامه نوع دوم فرهنگيان نيز به جريان افتد.
بنا به گفته چهاربند، آزمون مذكور كه توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور برگزار مي شود، مدتي است متوقف شده كه در صورت مثبت بودن نتيجه رايزني ها، مجدداً برگزار خواهد شد و حدود 80 هزار فرهنگي ذي نفع از مزاياي آن برخوردار خواهند گرديد.
 
توضیحات وزیر در خصوص سند 2030
فخرالدین دانش آشتیانی پس از پایان جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که برای بررسی محتوای سند ۲۰۳۰ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهاركرد: موضوع جلسه کمیسیون چارچوب اقدام ۲۰۳۰ و ابهامات موجود در این باره بود.
وزیرآموزش و پرورش افزود: بحث هایی که بنده مطرح کردم این بود که این چارچوب اقدام را هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی ایران امضا نکرده است و تعهد آور نیست.
وي ادامه داد: این سند تنها یک بیانیه است و برای ما اصل، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و باید گفت بسیاری از مواردی که درچارچوب اقدام ۲۰۳۰ آمده است، به صورت کامل‌تر در سندتحول بنیادین نظام آموزش و پرورش وجود دارد.
دانش آشتیانی با بیان اینکه ما متعهد به اجرای سند تحول هستیم اظهاركرد: به دلیل مسائل و ارتباطات بین المللی، مواردی را که برای ما ایجاد مشکل نکند درجوامع بین‌ المللی انجام می‌دهیم اما این حضور ما مبنای آن نمی شود که مبانی اخلاقی و ارزشی ما زیر سوال برود، بلکه این موضوع نشان دهنده آن است که شاخص‌های آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران، شاخص هایی قابل توجه و قابل رقابت با سایر کشورهاست.
وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: اینگونه نخواهد بود که ما این بیانیه و یا اسنادی از این قبیل را محور اقدامات خود قرار دهیم.
وي در خصوص مغایرت برخی از بندهای سند ۲۰۳۰ با سند تحول گفت: متاسفانه در رسانه‌ها مواردی مطرح شده است که حتی در اصل سند هم وجود ندارد لذا جمهوری اسلامی ایران برای اینکه هیچ شائبه‌ای در این باره به وجود نیاید برای خود در این زمینه حق تحفظ گرفته است.
دانش آشتياني ادامه داد: با اینکه این بیانیه الزام آور و تعهدآور نیست اما وزیر وقت آموزش و پرورش حق تحفظ گرفته، یعنی هر یک از توصیه‌هایی که در چارچوب اقدام این سند است در صورت مغایرت با باورهای دینی ما الزام آور نیست و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تکذیب خرید و فروش سئوالات امتحان نهایی
از سوي رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر « خريد و فروش سئوالات امتحانات نهايي در شبكه هاي مجازي » تكذيب شد.
عبدالرسول عمادي با اشاره به انتشار خبري كه باعنوان « خريد و فروش120هزار توماني سئوالات امتحان نهايي درشبكه هاي مجازي از شايعه تا واقعيت» اظهاركرد: با هماهنگي پليس فتا سايت‌هايي كه خبر فروش سئوالات امتحانات نهايي را منتشر كرده‌اند و از آن طريق مبادرت به خريد و فروش سئوالات امتحاني مي كنند برخورد خواهد شد .
وي افزود: رفتار اين سايت‌ها مصداق كلاهبرداري و شيادي است بنابراين به شهروندان، خانواده ها ودانش آموزان توصيه مي شود در دام كلاهبرداران گرفتار نشوند .
عمادي تصريح كرد: هر نوع سئوالي كه توسط سايت هاي مدعي به معرض فروش گذاشته شده، مربوط به سنوات گذشته و امتحانات نهايي بوده كه تاريخ برگزاري آنها سپري شده است .
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: به دانش آموزان اطمينان مي‌دهيم كه سئوالات امتحاني در امنيت كامل در راس ساعت مقرر در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت .
وي از دانش آموزان خواست تنها بر محتواي كتاب‌هاي درسي متمركز شوند، زيرا سئوالات امتحاني فقط از متن كتاب‌هاي درسي طراحي مي شود و دانش آموز با مطالعه دقيق مي‌تواند به طور كامل پاسخگوي سئوالات باشد.   
زمان اعلام نتایج نهایی گزینش پذیرفته شدگان «آزمون استخدامی سال ۹۵»
سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از دریافت لیست ۶۰۰ نفره پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش از سوی سازمان سنجش خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا یک ماه دیگر گزینش معرفی شدگان مرحله تکمیل ظرفیت را نیز به اتمام برسانیم و نتایج نهایی را در تیرماه اعلام کنیم.
شاپور محمدزاده درباره زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آبان ماه سال گذشته آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: گزینش و بررسی ۸۰۰۰ پذیرفته شده این آزمون انجام شده است و تا اکنون منتظر دریافت لیست تکمیلی از سوی سازمان سنجش بودیم که این لیست روز گذشته به دست ما رسید و بر این اساس باید بالغ بر ۶۰۰ نفر دیگر مورد گزینش قرار بگیرند.
وی درباره زمان انجام مصاحبه و گزینش لیست تکمیلی گفت: تلاش می کنیم تا یک ماه دیگر گزینش معرفی شدگان مرحله تکمیل ظرفیت را نیز به اتمام برسانیم و نتایج نهایی را در تیرماه اعلام کنیم.
به گزارش ایسنا، سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود:به احتمال قوی دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان از ابتدای مهر ماه شروع شود. قرار است یک آزمون جدید دیگر نیز در خردادماه برگزار شود و ۱۰ هزار نفر دیگر جذب آموزش و پرورش شوند. تلاش می کنیم پذیرفته شدگان هر دو آزمون در مهرماه سرکلاس‌های دانشگاه فرهنگیان بنشینند.
زمان ثبت نام اینترنتی کتب درسی تمدید نخواهد شد
برزو رازیانی رییس اداره پشتیبانی و تدارکات و خدمات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال ثبت نام کتب درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی در سامانه  فروش کتاب های درسی با آدرس اینترنتی www.irtextbook.com  به صورت فردی و گروهی توسط مدیر مدرسه  و با پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی انجام می شود.
رازیانی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی کتب درسی  از ۱۹فروردین آغاز و تا ۱۵خرداد ادامه دارد، افزود: در بخشنامه ای که به مناطق و نواحی اعلام شده ثبت نام تا ۱۵ خرداد انجام خواهد شد و از آن پس فرصت ثبت نام تمدید نمی شود.
اخبار آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
موفقیت فرهنگیان بویراحمد در جشنواره الگوهای برتر تدریس
سید علی‌اکبر هاشمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: 8 نفر از فرهنگیان یاسوجی  رتبه‌های اول و دوم در سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه دوم استان کهگیلویه وبویراحمد  را کسب کردند.
هاشمی با اشاره به اینکه  شناسایی بهترین روش تدریس برای الگوسازی در مدارس و ایجاد انگیزه و انتقال تجربیات به سایر معلمان از اهداف برگزاری این جشنواره است اظهار داشت:  در سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس استان، فرهنگیان یاسوجی در رشته تاریخ طیبه پیشرو، زیست شناسی زهرا محرابی، آزمایشگاه شهلا رضایی رتبه‌های اول استان و در رشته ریاضی خانم‌ها صدری زاهدی‌زاده، زبان فرشته امین صفایی و تفکر و سواد رسانه‌ای زری داشی‌زاده توانستند رتبه دوم استان را به خود اختصاص دهند.
وی افزود: در تجارب برتر مدیران خانم‌ها  زرین تاج رشیدی رتبه اول و صدیقه لایق مقام دوم استان را کسب کردند.
 طرح سنجش سلامت نو آموزان استان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:3 پایگاه ثابت درطرح سنجش سلامت نو آموزان استان یاسوج،دهدشت و دوگنبدان و 2 پایگاه سیار در دیگر مناطق استان آماده اجرای این طرح برای کودکان ورودی پایه اول ابتدایی هستند.
سیدعلی نیکنام افزود: در این پایگاهها نوآموزان در زمینه های شنوایی، بینایی،سلامت جسمی وآمادگی تحصیلی بررسی و در صورت سلامت از شناسنامه سلامت برای ورود به مدرسه برخوردار می شوند.
وی ادامه داد:در برخی پایگاهها براساس شرایط وامکانات، دندان نوآموزان نیز بررسی و درمان می شود.
پایان مرداد مهلت نام نویسی دانش آموزان
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت:ثبت نام از دانش آموزان از طریق سامانه های ثبت نام "سناد "و "سنجش" تا پایان مردادماه 96انجام می شود وباید خانواده ها تا این زمان برای ثبت نام فرزندان خود به مدارس مراجعه کنند. پایان مرداد مهلت ثبت نام دانش آموزان
 رضایی در نشست ستاد ثبت نام استان افزود: افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی می تواند با  ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از فرمانداریها ثبت نام کنند.
وی گفت:طرح نظارت بر ثبت نام آغاز شده و در صورت وجود هرگونه تخلف از طریق واحدهای ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات اداره آموزش وپرورش پیگیری می شود.
 
در آئین های جداگانه ای از سوی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ودهدشت از خانواده 3معلم ودانش آموز اهداء کننده عضو در کهگیلویه تقدیر شد.
در آئین های جداگانه ای از خانواده 3معلم ودانش آموز اهدا کننده عضو در دهدشت تقدیر شد
در آئین ها از خانواده فرهنگی مرحوم عبدالعلی صابری در شهر سوق وخانواده دانش آموز دبستان شهید محمدمنتظری دهدشت ومرحوم شایان ملانژاد وخانواده دانش آموز آرمین صبیحی نیکو دبیرستان شهدای روستای دم مهد تقدیر شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در آئین تقدیر از خانواده صبیحی نیکو در روستای دم مهد گفت:به پاس اقدام ارزشمند خیرخواهانه وخداپسندانه خانواده ها در رضایت به اهداء عضو عزیزان از دست رفته خود لوح تقدیر از سوی آموزش وپرورش استان وآموزش وپرورش دهدشت اهدا شد.
هادی زارع پور گفت:این اقدام ارزشمند خانواده با زیبائی های ماه مغفرت-رحمت وبخشش پیوند خورد.
وی گفت:انسانها در امور زندگی مورد آزمایش قرار می گیرند وباید در مسیر هدایت واقعی بود تا از این آزمون سربلند بیرون آمد.
در این آئین ها لطف الله فروزان رئیس آموزش وپرورش دهدشت ومعاونین وکارشناسان آموزش وپرورش دهدشت حضور داشتند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار