نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از نیاز به 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان اکباتان خبر داد و گفت: توجه به موضوع تجهیز و نوسازی در برخی مراکز درمانی با غفلت مواجه شده است.
کد خبر: ۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 06 June 2015

به گزارش فارس، ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان، اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسیده و اعتبارات لازم نیز تأمین شده است، باید هرچه سریعتر افتتاح شود.

وی با بیان اینکه افتتاح سریعتر این پروژه زمینه را برای بهره‌مندی مردم از خدمات آن مهیا می‌کند، گفت: برنامه افتتاح مسئله تشریفاتی است؛ اگر این پروژه سریعتر افتتاح شود، رضایتمندی مردم از مسئولان بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با وجود کمبود بیمارستان تیپ یک در همدان چه تلاشی در این زمینه شده است، افزود: پروژه عظیم ساخت بیمارستان اکباتان در حال انجام است که برای تکمیل آن 40 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه، بخش‌هایی که در ساختمان فرسوده فعال است به این بیمارستان منتقل می‌شود، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از بیمارستان اکباتان به خصوص قلب آن به بیمارستان فرشچیان منتقل می‌شود و مابقی بخش‌ها نیز در بیمارستان جدید فعال می‌شوند.

کارخانه‌ای احداث بیمارستان اکباتان طبق استانداردهای روز را بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهری که ساخت پروژه‌های میلیاردی مطرح است توجه به مسئله سلامت باید در اولویت باشد، خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به لزوم تجهیز و بهسازی مراکز درمانی به خصوص در روستاها، تصریح کرد: از آنجا که بودجه‌ قابل توجهی به طرح تحول نظام سلامت اختصاص یافت، باید این بودجه به طور عادلانه و هدفمند در پروژه‌های بهداشتی ـ درمانی در نظر گرفته شود، درحالی که متأسفانه اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: در برخی بخش‌ها با تراکم اعتبارات و در برخی بخش‌ها نیز با غفلت مواجه هستیم، در حالی که مسئله بهداشت بسیار مهم و مقدم بر درمان است.

کارخانه‌ای خاطرنشان کرد: از آنجا که در روستاها بخش قابل توجهی از بیماری‌ها به علت کمبود امکانات رخ می‌دهد، باید توجه به مراکز بهداشتی و درمانی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم برای آنها در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص بهسازی و تعمیر و تجهیز مراکز درمانی کارهایی در حال انجام است، گفت: در این زمینه نیاز به تلاش بیشتری داریم، چرا که برخی از مراکز بهداشتی درمانی بسیار فرسوده هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار