رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ٢٠١٧ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ١١٠ برنامه با دستگاه های مجری همکاری مشترک داشت و متولی ١٠ برنامه نیز هستیم.
کد خبر: ۴۳۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 11 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار در نشست تخصصی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به تاسیس این سازمان در سال ١٣٧٤ به دستور مقام معظم رهبری عنوان کرد: ماموریت این سازمان در زمینه فعالیت های فرهنگی خارج از کشور است.

وی وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات را در پنج محور برشمرد و گفت: تمامی فعالیت ها در حوزه فرهنگی، هنری، حوزه تبلیغ دینی، حوزه نشر، گسترش و آموزش زبان فارسی و فعالیت های علمی و آکادمیک غیر منتهی به مدرک رسمی باید از معبر سازمان فرهنگ و ارتباطات عبور کند. در واقع سازمان فرهنگ و ارتباطات پلی ارتباطی بین مجموعه های داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به برنامه های مشهد٢٠١٧ عنوان کرد: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧، از سوی سازمان جهانی آیسسکو برنامه های متعددی برای این موضوع پیش بینی و تا کنون اجرا شده است.

حجت الاسلام ملکوتی تبار بیان کرد: از جمله برنامه هایی که سازمان فرهنگی ارتباطات اسلامی در این خصوص و در سال ٢٠١٧ اجرای آن را به عهده داشته می توان به همکاری و شرکت در مراسم افتتاحیه مشهد٢٠١٧، میزبانی سفر هیات بانوان فرهیخته فرهنگی پیشاور پاکستان، همکاری با شهرداری مشهد در فراخوان مشهد را به دنیا معرفی کنیم، همکاری و شرکت در برگزاری همایش بین المللی شهرداران مسلمان سراسر دنیا در مشهد، همکاری در برگزاری همایش بین المللی عبدالرحمن جامی، عضویت در شورای هماهنگی برنامه ریزی مشهد٢٠١٧، شرکت در جشنواره کاروان آفتاب، برگزاری هفته های فرهنگ رضوی در هشت کشور، برگزاری جشنواره های هنر اسلامی در کشور های مختلف، برگزاری اجلاس بین المللی خادمان رضوی، اجلاس گفتگو های فرهنگی ایران و جهان عرب، دوره های آموزشی بین المللی شجره طوبی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این رویداد تمام ظرفیت های مشهد برای معرفی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بکارگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار