تازه های پلیسی استان فارس
در این تازه های پلیسی با وفور کشف محموله های قاچاق مواجه هستیم.محموله هایی از مواد مخدر گرفته تا آبمیوه پاکتی!همچنین خیانت یک دوست حسود و در نتیجه هتک حیثیت و آبرو در فضای مجازی که بلایی شده این روزها...
کد خبر: ۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 06 June 2015
تابناک فارس:

کشف 425 کیلو تریاک در سراسر استان


فرمانده انتظامی استان فارس گفت:ماموران انتظامی شهرستان های داراب ، سپیدان ، لارستان و جهرم درچند عملیات 425 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهرم هنگام کنترل خودروهای عبوری جاده لار – جهرم به یک دستگاه پراید شک و آن را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو 48 کیلوگرم تریاک کشف شد و در ارتباط با این مواد سه نفر متهم دستگیر شدند.

گودرزی بیان کرد:همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سپیدان نیز هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده سپیدان –یاسوج به دو دستگاه خودرو وانت پیکان و کامیون شک و آنها را متوقف کردند و در بازرسی از خودرو وانت پیکان 37 کیلوگرم واز کامیون 99 کیلوگرم تریاک کشف کردند و رانندگان این دو وسیله نقلیه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت:همچنین ماموران انتظامی پاسگاه کوهستان شهرستان داراب پس از توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 در گردنه گدار پنبه این شهرستان در بازرسی از این وسیله نقلیه 193 کیلوگرم تریاک کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.

گودرزی ادامه داد:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان پس از تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو تویوتا دو کابین را متوقف کردند و در بازرسی از این خودرو 48 کیلوگرم تریاک کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.


کشف و متلاشی کردن باند گدایان حرفه ای و سازمان یافته  در شیراز


مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان شیراز گفت: یک باند سازمان یافته متشکل از گدایان سازمان یافته، در شیراز متلاشی شد و اعضای آن دستگیر شدند.

علیرضا ذاکر عباسعلی، روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف شناسایی و مبارزه قاطعانه با گدایان حرفه ای و سازمان یافته، پس از انجام فعالیت تحقیقاتی ، از وجود یک گروه سازمان یافته متشکل از گدایان که از استان کرمان برای انجام اعمال خلاف قانون وارد شهر شیراز شده بودند، اطلاعاتی به دست آمد.

وی بیان داشت:پس از چند ماه پیگیری و تلاش مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی و با هماهنگی دستگاه قضایی، افراد فعال در این گروه دستگیر شدند.

ذاکر عباسعلی ادامه داد:پس از دستگیری متهمان ، مشخص شد که این افراد اقدام به توزیع مواد مخدر و همچنین ایجاد مکانی امن برای استعمال مواد مخدر کرده اند.

وی گفت:همچنین در تحقیق و بازرسی هایی که در این زمینه صورت گرفت، تعدادی سلاح سرد به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط و پرونده متشکله در ارتباط با این موضوع برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز افزود:در ادامه طرح برخورد با گروه های سازمان یافته گدایان ، از سال 93 تاکنون چندین گروه سازمان یافته اینچنینی در این شهر شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

او گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه جمع آوری گدایان از خیابان های شهر شیراز، در نیمه نخست فروردین امسال، شاهد حضور کمرنگ گدایان در خیابان های شهر شیراز بودیم.

وی اضافه کرد:در چارچوب اجرای طرح ویژه ایام نوروز، از ابتدای بهمن 93 تا اواسط فروردین 94، تعداد یک هزار و 820 نفر از گدایان و معتادان با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری شیراز از سطح معابر این شهر جمع آوری و ساماندهی شدند.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز افزود: همچنین با همکاری شهرداری شیراز، هم اینک حدود 12 مرکز بازپروری و ترک اعتیاد، مشغول پذیرش افراد معتاد و کارتن خواب هستند.

ذاکر عباسعلی، در مورد اجرای طرح ایجاد اشتغال و حمایت های پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد طرف قرار داد با شهرداری شیراز هم گفت: تاکنون بیش از 70 نفر از معتادان خیابانی با حمایت اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز در بخش خصوصی مشغول به کار شده و چندین نفر از آنان موفق به تشکیل خانواده شده اند.


یک کشته در تصادف هیوندا با عابر پیاده در جاده سعادت شهر

فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: یک دستگاه هیوندا با عابر پیاده ، در محور سعادت شهر - شیراز برخورد کرد که بر اثر آن عابر پیاده فوت کرد.

سرهنگ کسری سیروسی ادامه داد: علت این حادثه توجه نکردن راننده خودرو به سمت جلو بوده است.

کشف 500 میلیون کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 500 میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ مهرداد مشوق گفت: ماموران انتظامی بخش جره در محور فراشبند به کازرون در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو ، 117 طاقه پارچه خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف و دو قاچاقچی را دستگیرکردند.

سرهنگ مشوق افزود: همچنین در بازرسی از یک انبار، هفت هزار و 553 قوطی نوشیدنی قاچاق، 246 بسته انواع قهوه و نسکافه ، 90 قوطی روغن ذرت و 285 قوطی پودر شربت کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی، ارزش ریالی این کالاها را بیش از 500 میلیون ریال اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت های اقتصادی غیر قانونی، موضوع را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری خرده فروشان مواد در فیروزآباد

با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان فیروزآباد استان فارس، 11 خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: در بازرسی از منازل و پاتوق های خرده فروشان، 26 گرم تریاک ،53 گرم هرویین ، 6 گرم سوخته تریاک،4 گرم شیره تریاک،60 عدد قرص متادون، 2گرم حشیش و 7 گرم شیشه کشف شد .

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی افزود: همچنین سه دستگاه موتور سیکلت خرده فروشان مواد مخدر توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست هرگونه اخبار واطلاعات در خصوص حمل ، نگهداری وخرید و فروش مواد مخدر را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 330 میلیون کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی استان فارس گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان، هنگام بازرسی در محور ممسنی- رستم از دو دستگاه اتوبوس، 300 عدد لباس زنانه، دو دستگاه لباسشویی، 4دستگاه تلویزیون، ، 50 عدد ادکلن، هزار و 280 عدد انواع آب میوه پاکتی و هزار و 200 عینک کشف کردند.

سرهنگ داود امجدی ادامه داد: محموله کالای کشف شده دارای ارزش 330 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: رانندگان دو اتوبوس بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خیانت دوست حسود

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون این استان بابیان این خبر اظهار داشت: در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی دریکی از شبکه‌های مجازی اجتماعی صفحه‌ای ایجاد و در آن تصاویر شخصی وی را همراه با مطالب غیراخلاقی درج کرده است، ازاین‌رو بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پروفایل ایجادشده و انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. وی افزود: متهم که از دوستان و همکلاسی‌های شاکی‌هاست در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به‌صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را حسادت و انتقام‌جویی عنوان داشت.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهم به دادسرا معرفی شد به شهروندان توصیه کرد که عکس و فیلم‌های خصوصی خود را به‌هیچ‌عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان و اقوام قرار ندهید و همچنین اجازه فیلم‌برداری و عکس‌برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران نداده و از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ پرهیز کنید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار