دريافت شبکه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران همواره در مناطق کوهستاني مازندران با مشکل مواجه بود ولي ديجيتالي شدن قرار بود اين مشکل را رفع کند که ظاهرا براي بسياري از مناطق تاکنون مشکل گشا نبوده است .
کد خبر: ۴۴۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 15 June 2017
تمامي شهرستان هاي مازندران داراي مناطق کوهستاني و ييلاقي هستند ، مناطقي خوش آب و هوا با جمعيتي پراکنده در روستاها و آبادي هائي که در دل جنگل يا دامنه و بالاي رشته کوههاي البرز جا خوش کرده اند.
 
امواج صدا و سيما همواره از زمان پيدايش تاکنون در رسيدن به اين مناطق گوئي نيازمند فرستنده هائي با ` زنجيرچرخ ` بوده که بتواند در هواي سرد کوهستاني دوام بياورد. گيرنده هاي ساکنان ييلاقات مازندران نيز اگر هر از چندگاهي توانسته اند معدود شبکه هاي سيما را دريافت کنند از خوش مکاني منزل يا زبردستي نصاب بوده است .
مشکل در دريافت شبکه هاي ديجيتالي صدا و سيما در همه اين مناطق يکسان نيست ولي در بعضي از مناطق تقريبا ساکنان دائمي آنها را نااميد کرده است مانند بخش کوهستاني ` هزارجريب ` شهرستان نکا و ` يانسر ` در شهرستان بهشهر در شرق استان .
به گزارش خبرنگار ايرنا ، فرماندار نکا امروز پنجشنبه در جلسه بررسي و رفع مشکلات پوشش شبکه هاي ديجيتال صدا و سيما در اين شهرستان ، گفت : تحت پوشش قرار گرفتن همه نقاط شهرستان به شبکه هاي ديجيتال نياز امروز جامعه براي دسترسي آسان به برنامه هاي صدا و سيماست.
جعفر احمدي افزود : وضعيت عمومي پوشش دهي شبکه ديجيتال صدا و سيما در اين شهرستان و بخصوص در روستاها رضايت بخش نيست و بايد چاره انديشي شود.
فرماندار نکا خواستار توجه ويژه مسئولان صدا و سيماي استان مازندران به اين شهرستان در زمينه توسعه زير ساخت هاي فني ديجيتالي شد و بيان داشت : مردم در روستاهاي بخش کوهستاني هزارجريب همچنان براي دريافت شبکه ديجيتالي صدا و سيما مشکل دارند و به ما شکايت مي کنند.
وي افزود : توجه به پوشش شبکه ديجيتال در نقاط مختلف شهرستان و در مناطق مختلف شهري و روستايي از انتظارات مهم مردم در اين بخش است که اميدواريم با همکاري بيشتر صدا و سيماي مرکز مازندران عملياتي شود.
دو سال پيش بخشدار هزارجريب نکا با اعلام اين که امواج تلويزيوني در اين بخش بسيار ضعيف و در برخي از روستاها اصلا قابل دريافت نيست ، به خبرنگار ايرنا گفته بود : در بازديدي که کارشناسان صدا و سيما از مناطق مختلف هزارجريب داشتند مقرر شد تا نسبت به احداث و نصب دکل هاي ديجيتالي در اسرع وقت اقدام شود تا مردم بخش هزار جريب بتوانند برنامه هاي صدا وسيما را با کيفيت بالا مشاهده کنند.
با اين که براي تحقق وعده کارشناسان صدا و سيما به بخشدار هزارجريب بيشتر از 2 سال گذشته ، ولي همچنان مشکل پابرجاست و امواج تلويزيون در بسياري از روستاهاي اين منطقه در دسترس نيست .
اين وضعيت در فصل پائيز و زمستان و هنگام بارندگي در ديگر فصول سال تشديد مي شود.
هزارجريب يکي از بخش هاي شهرستان نکا در شرق مازندران است که 63 روستا و حدود 16 هزار نفر جمعيت ثابت دارد.
جمعيت اين بخش ييلاقي و خوش آب و هوا در فصل بهار و تابستان به خاطر تابستان گذراني بوميان مازندران تا چند برابر افزايش مي يابد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار